"תחת הכותרת דעת ותרבות שובצו בערוץ 10 תוכניות הגשש החיוור"

כך טוען יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, שאישר את לוח השידורים של ערוץ 10 עם הסתייגויות

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, דנה היום (ב') בלוח השידורים של ערוץ 10 למחצית השנייה של שנת 2011, המתחילה ב-1 באוגוסט 2011.

בדיון בוועדת הטלוויזיה השתתפו גם נציגי ערוץ 10, ביניהם היועצת המשפטית דבורה קמחי, סמנכ"ל התוכן קרני זיו ומנהלות תחומי הפקות הדרמה וההפקות הדוקומנטריות של הערוץ.

הוועדה החליטה לאשר את לוח השידורים שהוצג בפניה, אך העבירה מספר הסתייגויות לערוץ. בין היתר דרשה ועדת הטלוויזיה כי הערוץ יעביר בתוך שבועיים הבהרות בנוגע לעיבוי תוכניות המורשת, התרבות והפריפריה במסגרת ז'אנר התוכניות המועדפות בלוח השידורים.

במהלך הדיון הביעו חברי הוועדה את כוונתם לדון מחדש בהגדרות של תוכניות מועדפות, תרבות ודעת, מורשת ופריפרייה לקראת אישור לוחות השידורים הבאים.

לדברי יעקב שחם, "לחברי הוועדה הייתה ביקורת לגבי תוכניות מסוימות שהוגדרו כתוכניות 'דעת ותרבות', בעוד שתוכנן לא תאם הגדרה זו. כך לדוגמה, תחת הכותרת 'דעת ותרבות' שובצו תוכניות של 'הגשש החיוור'".

"באישור לוח השידורים הבא של רשת, קשת וערוץ 10", הוסיף שחם, "ועדת הטלוויזיה תקפיד הקפדה יתרה על קשר בין תוכן התוכנית לבין ההגדרה. אנחנו מתכוונים לעסוק גם בדרמה, תעודה ובכל מה שמוגדר כסוגה עלית".

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, מסר כי המועצה תקיים דיון בנושא בשבועות הקרובים.