המכרז להקמת המסלקה הפנסיונית - יפורסם תוך שבועות

הממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריד, הודיע היום הבשורה לרלוונטיים ■ לפני ימים ספורים הביע שריד את מורת רוחו מאי-קידום המהלך ע"י חברה פרטית

הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, הודיע היום (ג') לגופים מוסדיים, לסוכני ביטוח וליועצים פנסיוניים כי יפרסם בשבועות הקרובים מכרז לבחירת הגוף המקים החדש של המסלקה הפנסיונית. זאת, ימים ספורים לאחר שהביע את מורת רוחו הרבה מאי-קידום הקמת מסלקה על ידי חברה פרטית בבעלות היצרנים והמפיצים הפנסיוניים.

באוצר הסבירו היום שבשבוע שעבר - מאז שהודיעו על בחינת נושא הענקת רישיון להפעלת מסלקה פנסיונית בדרך של מכרז - התקבלו התייחסויות תומכות רבות של גופים, ש"הביעו עניין בהקמת מסלקה, בלוחות זמנים קצרים בהרבה מהערכות קודמות". בשוק מעריכים כי המתמודדים המרכזיים במכרז שכזה יהיו חברות IT ולשכות שכר.

"הפעילות התקינה"

האוצר למד מההתנהלות האיטית לדידו של החברה להקמת המסלקה, וקבע כבר כעת כי "מסמכי המכרז יכללו תאריכי יעד (מרביים) להקמת המערכת ולהפעלת השירותים השונים". כמו כן, באוצר ציינו שהעברת מידע מגופים מוסדיים לחוסכים תיעשה לא יאוחר מ-12 חודשים ממועד הפעלת המערכת בראשונה. סליקת כספים לא תבוצע ב-12 החודשים הראשונים מיום שהמערכת החלה לפעול.

אף על פי שהאוצר פונה עתה לדרך אחרת להקמת המסלקה, באמצעות מכרז, הרי שהוא מדגיש כי "בכוונתנו לחייב את הגופים המוסדיים להתחבר למערכת. כמו כן, יש בכוונתנו לחייב בעלי רישיון כהגדרתם בחוק הייעוץ, להתחבר למערכת באופן הדרגתי, ככל שיהא בכך צורך לשם הבטחת פעילותו התקינה של שוק החיסכון הפנסיוני בישראל. המערכת תהיה נתונה לפיקוח הממונה על שוק ההון באוצר".