רפק עשויה להתמודד במכרז חח"י יחד עם בריטיש טלקום

ל"גלובס" נודע שבכירים ברפק נפגשו בעת האחרונה כמה פעמים עם בכירים בבריטיש טלקום בלונדון והציעו לה להתמודד יחד, וכי הנושא נשקל בחיוב

רפק טכנולוגיות נמצאת במגעים עם ענקית הטלקום בריטיש טלקום במטרה לצרף אותה להתמודדות משותפת במכרז על מיזם התקשורת של חברת החשמל. ל"גלובס" נודע שבכירים ברפק נפגשו בעת האחרונה כמה פעמים עם בכירים בבריטיש טלקום בלונדון והציעו לה להתמודד יחד, וכי הנושא נשקל בחיוב.

רפק החליטה לבחון לעומק את ההתמודדות במיזם, והגיעה למסקנה שהדבר הכי נכון מבחינתה יהיה ללכת למכרז ביחד עם שותף אסטרטגי שיש לו ידע וניסיון בתחום. נדגיש שהמכרז לא פורסם עדיין ותנאיו לא ידועים, וגם די השתנו בזמן האחרון, כך שאין עדיין החלטה סופית האם הקבוצה ניגשת אליו, אבל על פי מקורות שקרובים לנושא, נראה שההקלות שניתנות למתמודדים, יוצרים תמריץ עבור חלק מהמשקיעים לבדוק ברצינות התמודדות במיזם.

בריטיש טלקום היא אחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם. מדובר בענקית תקשורת שפועלת בכל רחבי העולם ולא רק באנגליה, והיא עובדת עבור מפעילים ומדינות רבות בכל הקשור לניהול ותכנון של רשתות תקשורת. העוצמות והידע שלה מעניקים לגופים שעימם היא עובדת יתרון, שכן היא מצליחה להשיג מחירים נמוכים יותר עבור לקוחותיה.

לבריטיש יש נציגות בישראל, אך היא אינה מעורבת בקשר שיזמה רפק, ויש לה גם שיתוף פעולה עם חברת בזק בינלאומי.

מכרז לבחירת משקיע למיזם התקשורת של חברת חשמל אמור לצאת בתוך שבועות ספורים, וכרגע ממתינה ועדת המכרזים למשרד התקשורת שיסיים את ניסוח התקנות והרישיון שיינתן למיזם. עם פרסום המכרז ייערך רוד שואו בינלאומי לגיוס משקיעים, והתקווה היא שבתוך כמה חודשים ייבחר משקיע.

לרפק כמה שיתופי פעולה עם גורמים בינלאומיים מובילים, ובין היתר היא מייצגת בישראל את ג'נרל אלקטריק בתחום האנרגיה ולאחרונה חתמה על הסכם עם הקונצרן ואוליה להקמת תחנת כוח פרטית בישראל.