הנהלה חדשה בבנק ישראל: פישר הודיע על שני מינויים

פרופ' נתן זוסמן ינהל את חטיבת המחקר במקומה של קרנית פלוג ■ אנדרו אביר ינהל את חטיבת השווקים ■ נפתחו מכרזים למנהל כוח אדם וחשב בבנק

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מינה היום את פרופ' נתן זוסמן למנהל חטיבת המחקר של הבנק. הוא יחליף את ד''ר קרנית פלוג אשר מונתה לאחרונה למשנה לנגיד בנק ישראל במקום צבי אקשטיין שפרש בתחילת החודש. מדובר במינוי מפתיע שכן המועמד הבולט לתפקיד היה ד'ר משיל סטרבצ'ינסקי, סגנה של פלוג ומנהל החטיבה בפועל. עם זאת, מינויו של זוסמן, אחד מהמאקרו כלכלנים המוערכים ביותר היום במשק, נחשב למוצלח מאוד.

זוסמן (51) הינו בעל תואר ראשון ושני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ובעל תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת ברקלי. בין השנים 2003-2000 כיהן כראש החוג לכלכלה באוניברסיטה העברית וב-2004 הפך לפרופסור. זוסמן מומחה למדיניות מוניטרית, שווקי ההון והיסטוריה מאקרו כלכלית כאשר הוא פרסם מאמרים רבים בספרות הבינלאומית בתחומים אלו. במסגרת עבודתו כחבר בפורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, זוסמן ביקר את המדיניות המוניטארית של פישר לרבות תוכנית רכישות המט''ח.

בבד בד הודיע פישר כי מינה את אנדרו אביר למנהל חטיבת השווקים של הבנק. אביר, המועמד המוביל לתפקיד, היה יד ימינו של בארי טף, שפרש לאחרונה מניהול החטיבה, הפסיד במירוץ מול פלוג על משנה הנגיד אך מונה לחבר בועדה המוניטארית של הבנק אשר צפויה לקבוע את המדיניות המוניטארית של הבנק.

אביר (49) הנו בעל תואר ראשון בכלכלה ופוליטיקה מאוניברסיטת אוקספורד ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. אביר עובד בבנק ישראל זה יותר מ-24 שנים וכיהן בתפקידים שונים בעיקר בתחום ניהול יתרות המט"ח ומדיניות שער חליפין. הוא היה אחראי על תיק האג"ח של יתרות המט"ח בבנק ישראל, ושימש כיו"ר ועדה בין משרדית לטיפול בהשפעת המשבר הפיננסי על השווקים הפיננסיים. כמו כן, הוא שימש כיועץ לבנקים מרכזיים מטעם קרן המטבע הבינלאומית בתחום משטרי שער חליפין. בין השנים 2003-2008 ניהל את חדר עיסקאות המט"ח של הבנק, ומאז שנת 2008 הוא משמש כסגן למנהל החטיבה וראש האגף הפיננסי.

נזכיר כי בשבועיים האחרונים התפטרו מתפקידם מנהל כוח אדם וחשב הבנק, רפי לנקרי, וסגנו, עידית בן בסט, כאשר הבנק כבר החל בתהליך מכרזי לחיפוש מחליפיו. כמו כן, ועדה בראשות מנכ''ל הבנק חזי כאלו, מאתר מחליף לדוד טוביאס, מנהל חטיבת הטכנולוגיה והמידע של הבנק שעובר לתפקיד זהה בבנק לאומי ללא צינון.

לפיכך, כבר בחודשים הקרובים צפויה להתגבש הנהלה חדשה בבנק תחת הנגיד פישר, הן במישור המקצועי והן באדמיניסטרטיבי, עם שני עוגנים: קרנית פלוג, כמשנה לנגיד, וחזי כאלו, מנכ''ל הבנק.