"כל עוד אובמה נשיא - לא תהיה הסכמה על תקרת החוב"

את הדברים אמר היום הרפובליקני מיץ' מקקונל ■ "אובמה השאיר אותנו עם 3 אפשרויות: תמרות עשן, העלאת מיסים או חדלות פירעון" ■ לדבריו, "הרפובליקנים לא רוצים אף אחת מהן"

"אחרי שנים של ניסיון בדיונים וניהול מו"מ, אני חושב שכל עוד שאובמה מכהן כנשיא - פיתרון אמיתי בנוגע לפיתרון החוב לא יושג", אמר היום (ג') מיץ' מקקונל, חבר סנאט רפובליקני.

"הנשיא אובמה מנסה להרחיב את התקציב הממשלתי בד בבד עם אישור היעדים לקיצוץ הגירעון", דברי מקקונל, שהוסיף כי "אני הייתי מאלה שהאמינו כי אנחנו יכולים לעשות משהו גדול עבור ארה"ב, אבל בראייתי הנשיא השאיר אותנו עם שלוש אפשרויות: תמרות עשן, העלאת מיסים או חדלות פירעון. הרפובליקנים לא בוחרים באף אחת מהאפשרויות".

לדברי מקקונל, "הרפובליקנים יבחרו בדרך שתשקף את רצון העם - כלומר, לעשות את המעשה האחראי ולוודא שהממשלה לא תגיע לחדלות פירעון".

דבריו של מקקונל נאמרים בעוד הנשיא אובמה מנסה להוביל את המחוקקים להגיע להסכמה על קיצוצים בהיקף של 4 טריליון דולר בתקציב, הנדרשים לטובת העלאת תקרת החוב בארה"ב בהיקף של 14.3 טריליון דולר.

נזכיר כי הקונגרס האמריקני צריך לאשר את העלאת תקרת החוב של הממשל עד ל-2 באוגוסט, ולא - צפויה ארה"ב להגיע למצב מסוכן של חדלות פירעון על חובותיה, מה שעלול להוביל את הכלכלה שוב למיתון ולפאניקה בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם.