מניית היום: מזנקת ב-7.3% בעקבות עסקת אנרגיה גדולה

על פי ההסכם, תרכוש אנרג'יקס 75% מהזכויות של מולטימטריקס בפעילות בסכום המוערך בכ-45 מיליון שקל

חברת מולטימטריקס הודיעה היום כי התקשרה עם אנרג'יקס אנרגיה מתחדשת, חברה ציבורית הנמצאת בשליטת אלוני חץ נכסים והשקעות (51%).

על פי ההסכם, תרכוש אנרג'יקס 75% מהזכויות של מולטימטריקס בפעילות בתמורה ל-75% מעלות הפעילות לחברה, בסכום המוערך בכ-45 מיליון שקל (100%), כאשר חלק מהתמורה תשמש את מולטימטריקס לשם השלמת התשלומים בגין רכישת הפעילות.

כמו כן, תרכוש את מלוא הזכויות של החברה בפעילות בתמורה למחיר העסקה וכן תעניק לחברה אופציות להישאר שותפה בחברה (25%) תמורת מימון חלקה בפעילות או אופציה לשנתיים ולארבע שנים לרכישה חוזרת של סך הכל 25% מהפעילות במחיר העסקה בתוספת ריבית והצמדה.

אורי אומיד, המנכ"ל ובעל השליטה בחברה (25.6%) ציין כי "לאנרג'יקס ניסיון מקצועי רב בתחום ואני מאמין כי בעזרת היכולות המשותפות המקצועיות של שתי החברות והחוזק הפיננסי של אנרג'יקס- נוכל לקדם מהר יותר פרויקטי אנרגית רוח גדולים בארץ. עסקה זו נועדה לקדם במהירות את הקמת פרויקטי הרוח בארץ, בימים בהם מחירי החשמל צפויים להתייקר והגז והשמש אינם מספקים חלופה זולה ונקייה, אנרגית הרוח הינה הפתרון הזול, האמין והזמין ביותר כאשר עלות ההקמה וההפקה הינה נמוכה".

חברת מולטימטריקס מחזיקה היום בחברת אר"י (אנרגיית רוח ירוקה) העתידה להקים בחודשים הקרובים חוות רוח בהספק של 14 מגה וואט ברמת הגולן. חווה זו המתוכננת להקמה הינה שדרוג של חוות הרוח הקיימת זה 18 שנה ברמת הגולן בהיקף 6 מגה.

בנוסף לחוות הרוח הקיימת, למולטימטריקס חלק מזכויות חוות הרוח בהיקפים של 400 מגה וואט ברמת הגולן ו-105 מגה וואט בגליל. השלב הראשון בחוות הרוח בגולן, בהיקף של 155 מגוואט כבר הוכרז על ידי ראש הממשלה כפרויקט לאומי וכעת נמצאת החברה בתהליך אישור של הועדה לתכנון לאומי שתאיץ את קבלת כל האישורים הרגולטוריים הנחוצים לפרוייקט. שותפה אסטרטגית נוספת לחוות הרוח בהיקף של 400 מגוואט, הינה חברה AES המחזיקה בתחנות ייצור חשמל ברחבי העולם בהיקף של כ- 40,000 מגוואט.