בייבי-מוניטור, גרסת האפליקציה

אפליקציית הבייבי-מוניטור Evoz של Evo מאפשרת להורים לדעת מה קורה בחדר התינוק מכל מקום

לפני כמה שנים אבישי שוהם (33), אשתו ושני הילדים עברו לארה"ב. אחרי התאקלמות קצרה, השכנים דפקו בדלת ובאו להגיד שלום וקראו להם להצטרף לברביקיו המסורתי למטה בגינה. שוהם ואשתו שמחו, אבל כשרצו להשאיר את המוניטור ליד התינוק ולקחת את הרמקול איתם, הם הבינו שטווח השידור לא יעבוד - ושנדרש פתרון אחר. לדברי שוהם, אז עלה בראשו הרעיון להקים את Evo Monitors, כשבהמשך הצטרפו אליו רואן וולרטנה (סמנכ"ל טכנולוגיות) ויסמין לוקץ' (סמנכ"לית תפעול), בתה הבכורה של מרים אדלסון - רעייתו של שלדון אדלסון - מנישואיה הראשונים.

החברה השיקה אתמול (ג') אפליקציית בייבי מוניטור בשם Evoz, שמאפשרת להורים לדעת מה קורה בחדר של התינוק מכל מקום בעולם. זו אפליקציה לאייפון (לאנדרואיד בסוף הקיץ) שפועלת באופן פסיבי ומאזינה למתרחש. באמצעות אלגוריתם שפותח, האפליקציה מזהה בכי ומאותתת באמצעות התראות להורים - בכל מקום שיהיו.

האפליקציה פועלת בשתי דרכים: מי שמחזיק ברשותו מכשיר ישן עם מערכת הפעלה של אפל או אנדרואיד יוכל להציב אותו בחדר התינוק, או לחילופין לרכוש מוניטור מיוחד בעלות של 75-120 דולר. לאחר שנושא ההתקנה הסתיים, ההורים יכולים לדעת מתי התינוק בוכה באמצעות כניסה לאפליקציה - וכך להאזין באותו רגע למתרחש בחדר, או לקבל התראות ישירות לטלפון. "אנחנו רוצים לפתור את הבעיה של מוניטורים להורים המודרניים", אומר שוהם. "לא רק לתת להם גישה בלי מגבלת טווח, אלא לאפשר להם להיות עסוקים בעבודה, לצאת לסרט או למסעדה - ועדיין לדעת מה קורה עם התינוק". באשר לקרינה הסלולרית, שוהם מציין שהיא נמוכה מזו של מוניטור ממוצע. "מוניטור רגיל פועל כל הזמן באופן אקטיבי, ולכן פולט כל הזמן קרינה. המכשיר שלנו פועל רק כשהתינוק בוכה. אנחנו משדרים 5% ממה שמוניטורים רגילים משדרים".

ב-Evo הושקעו 480 אלף דולר עד כה ממשקיעים כ-Startup 500, חברת ההשקעות החדשה של אלעד כהן (פלייטק לשעבר) ורועי קרתי Initial Capital (ראו גם במדור סטארט ב"שוק ההון", עמ' 11), לצד משקיעים פרטיים נוספים. בחברה מקווים לגייס עוד 250 אלף דולר במסגרת הסבב הנוכחי.

המוניטור הוא רק סגמנט אחד בפעילות החברה. באמצעות התוכנה שפיתחו הם אוספים מידע אנונימי על כל בכי של כל תינוק, ובאמצעות חוכמת המונים, החברה מסוגלת לנפק להורים מידע על הרגלי השינה של התינוק שלהם בהשוואה לחתכים שונים. שירות זה יושק בספטמבר.

מה המודל העסקי?

שוהם: "האפליקציה חינמית למשך שבועיים. אח"כ ניתן להאזין כל יום 30 דקות בחינם, ולקבל את שאר השירותים בתשלום. נוסף על כך, נרוויח עמלות מהפניית הורים ליועצות שינה, וכן ממכירת השירות שלנו ליצרניות מצלמות מעקב אינטרנטיות".