"'לוויתן' ו'תמר' - מתגליות הגז המבטיחות בעולם"

דיוויד קייפר, מנהל השקעות בכיר בריאיון ל-WST: "לנובל אנרג'י החזקות מגוונות בכמה ממרבצי הגז והנפט האטרקטיביים בעולם" ■ לדבריו, "נובל היא אחת ההחזקות המרכזיות שלנו - בייחוד בשל החזקותיה בסמוך לחופי ישראל"

"תגליות הגז הטבעי והנפט של נובל אנרג'י בישראל, הופכים את החברה לבחירה מועדפת בכל פורטופוליו השקעות", אמר דיוויד קייפר (David Kiefer), מנהל השקעות בכיר ב-Jennison Assocaites, בריאיון ל"וול סטריט טרנסקריפט".

כשנשאל לגבי ההחזקות העדיפות עליו, השיב קייפר כי "יש לנו כמה מניות מסקטור האנרגיה שאנו ממליצים עליהן... נובל אנרג'י , חברה הנמצאת במדד S&P500 , היא אחת ההחזקות המרכזיות שלנו".

קייפר הסביר כי "לנובל אנרג'י יש מספר החזקות מגוונות בכמה ממרבצי הגז והנפט האטרקטיביים ביותר בעולם". לדברי קייפר, יש לציין בייחוד את שליטתה של נובל אנרג'י במרבצים "בסמוך לחופה של ישראל - אשר מהווים אחת מההבטחות הגדולות ביותר כולו לגז טבעי ועם פוטנציאל לנפט, בעתיד הקרוב".

עוד המליץ קייפר בריאיון על מניות נוספות מסקטור האנרגיה, דוגמת Anadarko Petroleum ("לתגליותיה במערב אפריקה ובברזיל יש פוטנציאל גבוה"), Marathon ("השילוב המצויין של החברה בין החזקה בנכסים וזיקוק נפט, מהווים יתרון משמעותי על פני חברות אחרות בסקטור), וכן Occidental Petroleum .

נובל אנרג'י מחזיקה בזכויות בשני מאגרי גז טבעי עם פוטנציאל לנפט מול חופי ישראל: נובל מחזיקה בכ-39.66% מהזכויות על "לוויתן", בו מחזיקות גם דלק קידוחים ואבנר (22.67% כ"א) וכן רציו (15%).

כמו כן, נובל מחזיקה בכ-36% מהזכויות על "תמר", בו מחזיקות גם ישראמקו (28.75%), דלק קידוחים ואבנר (15.625% כ"א).