טבע השלימה את רכישת Taiyo היפנית ב-934 מיליון דולר

כמו כל רכישה של טבע, גם זו של Taiyo צפויה לעמוד בתנאי של תרומה לרווח למניה של טבע תוך ארבעה רבעונים מהשלמתה

הרכישה השלישית של טבע מתחילת השנה הושלמה. הבוקר (ה') דיווחה ענקית התרופות הישראלית כי השלימה את רכישת חברת התרופות הגנריות Taiyo ("שמש" ביפנית). טבע שילמה 934 מיליון דולר במזומן עבור 100% ממניות החברה היפנית.

כמו כל רכישה של טבע, גם זו של Taiyo צפויה לעמוד בתנאי של תרומה לרווח למניה של טבע תוך ארבעה רבעונים מהשלמתה.

החברה הנרכשת היא השלישית בגודלה בתחום הגנריקה ביפן, והיקף מכירותיה ב-2010 עמד על 530 מיליון דולר. החברה מציעה מעל 550 תרופות גנריות ופועלת משני אתרים ביפן, שניהם מרוחקים מהאזור שנפגע מרעידת האדמה והצונאמי במארס השנה.

"זוהי רכישה משמעותית בהחלט עבורנו", אמר ל"גלובס" נשיא ומנכ"ל טבע, שלמה ינאי, עם ההודעה הראשונית של טבע על העיסקה לפני כחודשיים. "הרכישה תקדם אותנו לעבר היעד של הגעה למעמד מוביל ולמכירות של מיליארד דולר ביפן, עוד טרם המועד שתוכנן לכך ב-2015".

פעילות טבע ביפן בנויה מכמה חלקים. לחברה יש מיזם משותף עם החברה המקומית KOWA, והשתיים רכשו יחד את חברת טאישו המקומית. טבע מכירה רק בחלק מהכנסות המיזם, בהתאם להסכם עם KOWA. במקביל, יש לטבע פעילות עצמאית שלה ביפן, בתחומי המוצרים הממותגים וחומרי הגלם.

את Taiyo היא רוכשת בנפרד מהמיזם עם KOWA. לדברי ינאי, כרגע החברה אינה צופה הפחתות או מחיקות מוניטין בגין הרכישה. "השוק היפני הוא השני בגודלו בעולם אחרי ארה"ב", אמר ינאי. "ארה"ב היא שוק של 350 מיליארד דולר, ויפן מתקרבת ל-100 מיליארד. בגנריקה לעומת זאת, בעוד שבארה"ב שיעור החדירה הוא 75%, ביפן הוא רק 23%. מכאן אפשר להבין מדוע אנו חושבים שיש פה פוטנציאל גדול.