אפריקה: הושלמה מכירת חלק מבניין טיימס סקוור ב-160 מ' ד'

בגין העסקה אפריקה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים המאוחדים רווח (לפני מס) של כ-4 מיליון דולר

אפריקה ישראל, המנוהלת על-ידי איזי כהן ונמצאת בשליטת לב לבייב, דיווחה הבוקר לבורסה כי הושלמה העיסקה למכירת חלק מהשטחים בבניין הטיימס סקוור בניו-יורק בכ-160 מיליון דולר לקרן בלקסטון. מדובר בקומות 5-16 בבניין.

העסקה בוצעה על-ידי החברה הבת אפי ארה"ב וקרן Five Mile Capital Partners, המחזיקות ב-50% מהנכס כל אחת. שטח הקומות שנמכרו מסתכם ב-32 אלף מ"ר, ויתרת שטחי הנכס - 22 אלף מ"ר לשימוש מסחרי - יישארו בידי המוכרות.

זאת, לאחר שהחברה קיבלה אישור בעניין הפרדתם של החלק שנמכר ויתרת הנכס לחלקות נפרדות לצרכי מס. עם העברת התמורה לבנק נותר עדיין חוב של כ-186 מיליון דולר.

בגין העסקה אפריקה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים המאוחדים רווח (לפני מס) של כ-4 מיליון דולר.

בניין "טיימס סקוור" (לשעבר בניין "הניו יורק טיימס") נרכש ביוני 2007 תמורת סכום של 716 מיליון דולר, רובו ככולו במינוף. בשל משבר הנדל"ן שפרץ שנה לאחר מכן, צנח שווי הבניין בכחצי מיליארד דולר בתוך פחות משנתיים, שנרשמו כהפסד בספרי אפריקה ישראל. לאחר שהחברה הפרה חלק מאמות המידה הפיננסיות בגין האשראי הענק שנטלה לביצוע הרכישה, נחתם בסוף 2009 הסדר חוב, שכתוצאה ממנו רשמה אפריקה ישראל רווח הון חשבונאי של 370 מיליון דולר.

תמיר קזז, מנכ"ל אפי ארה"ב, אמר כי "מהלך מכירת השטחים בבניין הטיימס סקוור הינה צעד משמעותי בביצוע התכנית העסקית הרב שנתית שאושרה על ידי דירקטוריון החברה למימוש מוצלח של נכס שאינו מניב במחיר ראוי. אפי ארה"ב השלימה את תהליך המימון מחדש ושינוי מבנה החוב של הטיימס סקוור בדצמבר 2009. כאשר, לפני ארגון החוב, עמד המימון על סך של 711 מיליון דולר ואחרי ארגון החוב והשלמת העסקה הנוכחית יתרת החוב הינה כ-186 מיליון דולר בלבד. סיומו המוצלח של שינוי הייעוד והקטנת החוב של הטיימס סקוור יחד עם מיצובו המחודש של הבניין אפשרו לחברה למקסם את ערך הנכס תוך, שהיא נהנית מהביקוש המחודש לשטחים משרדיים באזור מידטאון מנהטן ".