הבנקים מתכווצים: UBS וקרדיט סוויס יפטרו אלפי עובדים

UBS צפוי להודיע על פיטוריהם של 5,000 מעובדים, מה שיחסוך לבנק כ-1.2 מיליארד דולר ■ בקרדיט סוויס צפויים כאלף עובדים לאבד את משרותיהם

ענף הפיננסים בשוויץ מתכווץ: הבנקים, UBS וקרדיט סוויס מתכוננים לפיטורים המוניים על מנת להוריד את העלויות שלהם. UBS תפטר 5,000 מעובדי הבנק ותחסוך בכך כמיליארד פרנקים שוויצרים שהם כ-1.2 מיליארד דולר בעוד שהמתחרה, קרדיט סוויס מתכוננת לפיטוריהם של כאלף מעובדי הבנק, מה שיוביל לחיסכון של כ-800 מיליון פר"ש.

כך עולה מדיווחים בעיתונות השוויצרית שמצטטים גורמים ב-UBS, אשר מציין כי פיטורי ההתיעלות עדיין צריכים לקבל את אישור הדירקטוריון, והדיווח הרשמי צפוי עם פרסום דוחות הבנק ב-26 ביולי.

UBS לא הגיב לפרסומים, אך ראש חטיבת ניהול הלקוחות האמידים בבנק צוטט בשבוע שעבר אומר כי הבנק צריך לצמצם את העלויות על רקע תנאי השוק הקשים. גם יו"ר הבנק, קספר וילגר אמר לאחרונה כי קיצוץ בהוצאות הוא בלתי נמנע.

נציין כי UBS שנחשב לבנק הגדול ביותר בשוויץ, חולץ במהלך המשבר הפיננסי ב-2008 על ידי הממשלה לאחר שסבל מהפסדי ענק כתוצאה מהשקעותיו בנכסים רעילים. הבנק הפחית במהלך המשבר את מצבת כוח האדם שלו בכ-14 אלף עובדים ל-64 אלף עובדים, אך בשנה שעברה שוב התרחב ליותר מ-65 אלף עובדים.

עלויות כוח האדם עלו בחדות לאחר ש-UBS הגדיל את המשכורות הקבועות על מנת למשוך כוח אדם איכותי לשורותיו, בעוד שהיקף הבונוסים שחולקו נותר נמוך יחסית על רקע הביקורת הציבורית. הבנק גם גייס עובדים באופן אגרסיבי בשווקים הצומחים באסיה.