חיזבאללה: "לא נסבול גניבה של גז ונפט השייכים ללבנון"

את הדברים אמר נעים קסאם, סגנו של חסן נסראללה ■ "לבנון תילחם על זכויותיה" ■ ומה באשר לגז המצרי? שר האנרגיה הירדני: "מצרים תחדש את אספקת הגז תוך 7-10 ימים"

גורמים בממשלת חיזבאללה בלבנון מתייחסים היום (ה') למחלוקת בין ישראל ללבנון על הגבול הימי בין המדינות. "אנחנו לא מפחדים מהאיום הישראלי, ולא מקובל עלינו מצב בו גוזלים מאיתנו נפט, גז, מים או אזורים השייכים מבחינתנו ללבנון", אמר נעים קסאם סגנו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

לדברי קסאם, "לבנון תעמוד על המשמר ותשמור על כל זכויותיה, בכל מחיר", והוסיף כי "ננקוט בממשלה בצעדים הדרושים כדי לשמור על גבולותיה של לבנון. האיום הישראלי לא מפחיד אותנו ואנו דבקים בעמדתנו בנוגע לזכויות שלנו".

קסאם אמר את הדברים לאחר שהשבוע אישרה ישראל את נקודות הציון (קוארדינטות) של קו הגבול הימי בין ישראל ללבנון. האישור ניתן במסגרת הליכים שיזמה ישראל להכרזה על אזור כלכלי בלעדי בשטח הימי הכולל את תגליות הגז ורישיונות חיפושי הנפט והגז המרכזיים שהתגלו בשנים האחרונות.

במסגרת ההליך עתידה ישראל להגיש לאו"ם בקשה המגדירה את גבולות האזור שבו יש לישראל זכויות בלעדיות לקידוחים, דיג ופעילות כלכלית אחרת. נציין כי מדובר בגרסה שונה מהגרסה שהעבירה לבנון לאו"ם בספטמבר אשתקד - אם כי ההבדלים בין הקווים אינם משמעותיים. (לסיפור המלא)

כבר בתחילת השבוע דיווח כי ממשלת לבנון הזהירה את ישראל מפני "החלטות חד צדדיות" בנושא הגבולות הימיים, על רקע החרפת הסכסוך סביב עתודות הגז הטבעי. זאת כאשר נשיא לבנון, מישל סלימאן, הזהיר מנקיטת צעדים חד צדדיים "כפי שישראל נוהגת לעשות".

אספקת הגז ממצרים תחודש תוך 10 ימים

שר האנרגיה הירדני, ח'אלד טוקן, אמר אתמול כי המצרים "צפויים לתקן את צינור הגז תוך שבעה עד עשרה ימים, לפני חידוש הזרמת הגז לירדן". טוקן אמר הדברים בהמשך לפיצוץ נוסף בצינור הגז ממצרים לישראל וירדן, ב-12 ליולי.

בעקבות הפיצוץ, תוצאה של פיגוע נוסף, הזרמת הגז המצרי לישראל הופסקה בפעם החמישית מתחילת השנה. הפיצוץ אירע בקטע של הצינור המצרי העובר בכפר אל טוויל, כ-25 קילומטר מהמסוף של EMG, החברה בה שותף יוסי מימן, המספקת את הגז לישראל. (לסיפור המלא)

נזכיר כי בעקבות הפיצוץ והפסקת הזרמת הגז, מסרו מחברת החשמל השבוע כי צפוי מחסור בחשמל - משום שלחברה אין כסף לרכוש סולר. מדובר בכ-3.5 מיליארד שקל הדרושים להערכת החברה על מנת לרכוש כמויות סולר שיוכלו להחליף את הגז המצרי החסר.