נאמן אגרקסקו מבקש מביהמ"ש אישור לפטר עובדים

הנאמן, עו"ד שלמה נס, בפנייה לביהמ"ש: העובדים לא משתפים פעולה, ובכל יום הגירעון גדל

עו"ד שלמה נס, נאמן חברת היצוא החקלאי אגרקסקו שנקלעה לקשיים, מבקש היום (ה') מבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישור להוציא עובדים מהחברה לחופשה ללא תשלום - ולפטר עובדים אחרים.

"בקשה זו מוגשת בדחיפות לאור אי שיתוף-פעולה בין הנאמן לבין העובדים, וניסיונם לעקוף את ההסכמות שגובשו בינם לבין הנאמן, באופן המהווה נטל על הפעלת החברה אשר מוביל ליצירת גירעון משמעותי בהפעלה", נכתב בבקשת נס.

ב-5 ביולי הוציאה השופטת ורדה אלשיך צו הקפאה הליכים לאגרקסקו, עד ל-20 ביולי, בשל חובות-עתק אליהם נקלעה החברה.

בבקשה היום לבית המשפט מתאר נס את עקשנות העובדים, לטענתו: "כבר עם מינויו לתפקיד נתקל הנאמן בחוסר שיתוף-פעולה מצד העובדים בתחומים שונים, באופן המקשה מאוד על הפעלת החברה, ואף הוצא לעובדים מכתב בו מפורטים מספר דוגמאות הממחישות את חוסר שיתוף-הפעולה מצידם".

נס העביר לוועד העובדים רשימה של עובדים שברצונו לפטר, על מנת לחסוך בהוצאות החברה. בינתיים, הוא הציע להוציא עובדים "שאינם נחוצים להפעלת החברה בהיקף הפעילות דהיום" לחופשה ללא תשלום למשך שבועיים.

נס טוען כי העובדים מנסים לעכב את רוע הגזירה, אך מזהיר כי "כל יום של דחייה מגדיל את הגירעון" של החברה.

"שימוש ציני בעובדים"

שאול צבעוני, יו"ר ועד העובדים בחברת אגרקסקו, מסר בתגובה: "שוב במדינת ישראל עושים שימוש ציני בציבור עובדים. אחרי שעובדי אגרקסקו היו הראשונים לתרום חלק של 2 מיליון שקל לטובת תקופת ההפעלה, בא הנאמן ואומר בעצם של-200 עובדים לא תהיה משכורת חודש יולי, מאחר שכאמור שבועיים תרמנו, ועכשיו הוא מבקש שבועים נוספים. מעניין הוא שדווקא את מנכ"ל החברה המתפטר ממשיך הנאמן להעסיק כיועץ מיוחד.

"בנוסף, אני מאוד שמח על הבקשה לבית המשפט לשלם למגדלים, אבל באותה נשימה צריך לראות את חלקם של העובדים. הניסיון להכפיש את עובדי החברה, אשר איבדו את פרנסתם ועשויים לראשונה לא לקבלם את שכרם, אינו מכובד וגובל בחוסר תום-לב".