משהו טוב אחד שיצא מהמיתון: האמריקנים חוסכים כפליים

50.2% מאלף הנשאלים בסקר אמרו כי הם חוסכים לפרישה ■ עורך הסקר: מספר זה מעולם לא עלה על 16% בעבר ■ 49.8% מהנסקרים אמרו כי הם חוסכים יותר כיום

מורשת המיתון: מספר כפול האמריקנים מפרישים כספים לחיסכון כיום לעומת היקף האמריקנים שחסכו לפני המיתון, כך עולה מסקר שנערך על ידי America's Reasearch Group בעבור רשת CNBC. על פי הסקר יותר ממחצית מהאמריקנים חוסכים כיום.

50.2% מאלף הנשאלים בסקר שנערך בין ה-8-10 ביולי אמרו כי הם חוסכים לפרישה, על פי עורך הסקר מספר זה מעולם לא עלה על 16% בעבר. 49.8% מהנסקרים אמרו כי הם חוסכים יותר כיום, בעוד ש-44.9% אמרו כי אינם עושים זאת. השאר אמרו כי אינם יודעים אם הגדילו את חסכונותיהם.

שיעור החוסכים לקולג' זינק ל-15.8% לעומת שיעור של 10-11% שהיה נהוג עד פרוץ המשבר הפיננסי. , 9.1% אמרו כי הם חוסכים לצורך רכישה משמעותית, 7.9% מסרו כי הם חוסכים לחופשה, 7.1% חוסכים לקראת החזרה לבתי הספר ו-6.7% חוסכים לקניות בעונת החגים.

מאז המשבר הפיננסי האמריקנים פעלו באופן נמרץ לעשות סדר במצבם הפיננסי, מרבית דאגתם סבבה סביב הסדרת תשלומיהם בכרטיסי האשראי, כאשר חלק מהאמריקנים גם למד לוותר על השימוש בהם.

על פי הסקר כיום רק 29.1% מהאמריקנים מרגישים לחוצים מחשבונות כרטיסי האשראי, זאת לעומת 35.6% ביולי 2010 ולפני שנתיים הודו 48.6% מהאמריקנים כי הם לחוצים מנטל החובות הרובץ על כרטיסי האשראי שלהם.

עורך הסקר הוסיף: "כאשר אתה מקשיב למספר האנשים שמתלוננים על כך שהם משלמים את חשבונותיהם ומחזירים את חובותיהם, הם כועסים על מצב הממשל ואומרים - אני מרגיש טוב ביחס לעצמי (למאמץ שעשיתי על מנת להפחית את חובותי), אבל אני לא מרגיש טוב עוד ביחס לכיוון אליו צועדת המדינה".