מהפך בברזיל: אין נבחרת, יש ליגה

אם יש משהו שיכול לנחם את הברזילאים על ההדחה ברבע גמר הקופה אמריקה, זו הליגה המקומית שהפכה לנוצצת בזכות כסף עצום שנכנס; הסיבה: התחזקות המטבע המקומי

נבחרת ברזיל רשמה לפנות בוקר (ב') את אחד מרגעי השפל הגדולים שלה בשנים האחרונות, לאחר שהודחה מהקופה אמריקה על-ידי פרגוואי כבר בשלב רבע הגמר. אבל לפחות הליגה המקומית ממשיכה לרשום נתוני צמיחה מרשימים.

על-פי סוכנות השיווק Prime Time Sport, עלה סך ההוצאות על רכישת שחקנים בליגה הבכירה בברזיל ב-2010 לסך של 79 מיליון דולר, קפיצה של 63% לעומת 2009. זאת בהשוואה לירידה של כ-29% בהוצאות על רכש בליגות האירופיות.

לפי ה"פייננשל טיימס", אחד הגורמים שסייעו למועדוני הליגה הברזילאית להגדיל את ההוצאות שלהם על שחקנים חדשים, הוא העלייה המאסיבית בשער הריאל הברזילאי, שהתחזק ב-35% לעומת האירו והליש"ט האירופיים מאז 2008. הדבר מקל כספית על הקבוצות בברזיל לפתות את הכוכבים הברזילאים שמשחקים באירופה לחזור הביתה: בין היתר שבו לליגה בשנים האחרונות רונאלדו, רוברטו קרלוס, רונאלדיניו, אדריאנו, לואיס פביאנו, רוביניו, פרד ועוד.

בדו"ח האחרון של ארגון ה-PFPO (הארגון למיפוי שחקני הכדורגל המקצוענים), צויין כי בשנת 2010 כ-135 ברזילאים חתמו בליגות המקומיות בברזיל אחרי "גלות" בחו"ל.

לא נראה שמגמת ההשקעה ברכש בברזיל הולכת להיעצר: החודש הגישה קבוצת קורינתיאנס למנצ'סטר סיטי הצעה בסך 40 מיליון אירו עבור רכישת החלוץ הארגנטיני קרלוס טבז.

עד כמה נמצאת כלכלת הכדורגל הברזילאי במגמת צמיחה, יעיד גם הנתון הבא: על-פי חברת ראיית החשבון Crowe Howarth, צמחו ההכנסות של 12 הקבוצות הבכירות בברזיל בין השנים 2003 ל-2010 ב-199%.