24 החברים ב"וועד הפועל של פיפ"א", מה יוצא להם מזה?

ה"ניו יורק טיימס" מפרסם נתונים שלא יוסיפו לתדמית הציבורית של הארגון: האנשים החזקים בו מקבלים שכר שנתי נאה של 300 אלף דולר, וגם כיסוי הוצאות בחו"ל בשווי של 750 דולר ליום

פיפ"א נאלצת להתמודד בימים אלו עם האשמות רחבות היקף על שחיתות, שוחד, ועניינים לא כשרים כאלו ואחרים סביב הבחירות לנשיאות ארגון הכדורגל העולמי, וסביב הבחירות של מארחות המונדיאלים ב-2018 ו-2022.

‏במקביל, הנה עוד משהו שלא ישפר את התדמית הציבורית של הארגון: על-פי "הניו יורק טיימס", 24 חברי הוועד הפועל של פיפ"א מרוויחים שכר שנתי נאה של עד 300 אלף דולר. השכר השנתי יכול להיחשב ללא רע בכלל, בהתחשב בכך שחברי הוועד של פיפ"א מתכנסים מספר פעמים מועט בשנה.

בדו"ח האחרון שלה, ציינה פיפ"א כי בשנת 2010 שולמו מענקים בסך 32.6 מיליון דולר ל"עובדים לטווח קצר", עלייה של 55% לעומת שנת 2009.

‏בנוסף, על כל יום שהות שלהם בחו"ל במסגרת עבודה (קונגרסים וכו'), מקבלים חברי הוועד תקציב הוצאות יומי של 500 דולר, ובמידה שמצרפים לנסיעה בת זוג (אישה או חברה) עולה תקציב ההוצאות באופן אוטומטי ל-750 דולר ליום. הסכום הזה אינו כולל כמובן את המלונות המפוארים אותם מממנת פיפ"א לחברי הוועד שלה בנסיעות שלהם לחו"ל, ואת הארוחות והאירוח המלא מהם נהנים החברים במהלך הביקורים.

‏‏‏על-פי הדו"ח האחרון שלה, מחזיקה פיפ"א ברזרבות כספיות של 1.3 מיליארד דולר.