עיכוב בעסקת שיכון ובינוי אורתם-סהר בגלל רישיון פי.אס.פי

לפני חודשיים הודיעה שיכון ובינוי כי תרכוש את זכויות אורתם-סהר בפרויקט תמורת 44 מיליון שקל ■ גורמים המקורבים לנושא טענו כי ההודעה אינה צפויה לעכב את הפרויקט

עיכוב בעסקת שיכון ובינוי אורתם-סהר: רשות החשמל הודיעה על פקיעת הרישיון המותנה של חברת פי.אס.פי שבבעלות אורתם סהר (38%), אלקטרה וארז חשמל להקמת תחנת כוח באגירה שאובה במעלה הגלבוע. לפני חודשיים הודיעה שיכון ובינוי כי תרכוש את זכויות אורתם-סהר בפרויקט תמורת 44 מיליון שקל.

גורמים המקורבים ליזמי הפרויקט טענו כי הודעת רשות החשמל אינה צפויה לעכב את הפרויקט ולא תהיה לה השפעה מהותית על השלמת העסקה עם שיכון ובינוי. לטענתם, ביטול הרישיון התחייב כתוצאה מאיחור של כחודש בקבלת היתר בנייה מהרשות המקומית ובקרוב תוגש בקשה לחידוש הרישיון.

המועד להשלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט, שהיקפו כ-1.45 מיליארד שקל, נותר הרבעון האחרון של השנה. יצוין כי בפרויקט דומה להקמת תחנת הכוח הפרטית דוראד באשקלון, הוארך הרישיון המותנה פעמים רבות עד להשלמת הסגירה הפיננסית.

תחנות הכוח באגירה שאובה נחשבות לכלי חיוני לניהול משק החשמל העתידי בגלל יכולתן הייחודית לאגור כמויות גדולות של חשמל, על-ידי ניצול הפרשי גבהים. התחנה מעלה מים למאגר עלי תוך שימוש בחשמל בשעות השפל ובשעות השיא התחנה מספקת לרשת את החשמל שנוצר בעת ירידת המים בחזרה למאגר התחתון.

הפרויקט במעלה גלבוע הוא להקמת תחנה בהספק של כ-300 מגוואט והיקפו הכספי מגיע ל-1.45 מיליארד שקל.