דוד פתאל מנסה להיכנס לבורסה בדלת האחורית

מנהל מו"מ ליציקת פעילות המלונות שלו במערב אירופה לתוך תמיר פישמן נדל"ן הציבורית, כנגד הקצאת מניות השליטה בחברה זו ולפי שווי של לפחות 100 מיליון שקל לפעילות

לאחר שנדחו תוכניותיו של דוד פתאל להנפיק את רשת המלונות שלו, הוא מצא דלת אחורית שתכניס אותו לבורסה בתל אביב. ל"גלובס" נודע, כי פתאל מנהל מו"מ ליציקת פעילותו המלונאית במערב אירופה לקרן הנדל"ן הציבורית תמיר פישמן נדל"ן . דובר תמיר פישמן מסר "אין תגובה", ואת תגובתו של פתאל לא ניתן היה להשיג.

במידה שהעסקה תצא לפועל, יעביר פתאל לתמיר פישמן נדל"ן, הנסחרת כיום לפי שווי של 40 מיליון שקל בלבד, את פעילותו המלונאית באירופה כנגד הקצאה של מניות השליטה בחברה הציבורית לפי שווי של 100 מיליון שקל לפחות לפעילות המלונאית. הפעילות של פתאל באירופה, תחת המותג "לאונרדו", כוללת 34 מלונות בגרמניה, בלגיה ושוויץ.

חלק גדול מפעילות זו מתבצע באמצעות קרן השקעות בתיירות שהקים פתאל לפני כמה שנים, אשר גייסה 100 מיליון אירו ורכשה 20 מלונות ב-330 מיליון אירו. בקרן שותפים גם דלק נדל"ן, עמיתים שבניהול יעל אנדורן, מנורה מבטחים שבשליטת מנחם גורביץ', וחברת דוראה שבשליטת בצלאל איגר. המו"מ הנוכחי נוגע למלונות שבהחזקתו הישירה של פתאל.

לתמיר פישמן נדל"ן, קרן השקעות בנדל"ן שהוקמה על-ידי בית ההשקעות תמיר פישמן, אין כיום פעילות של ממש. הקרן מחזיקה ב-621 אלף מ"ר קרקעות ברומניה והונגריה, ובהיקף זכויות בנייה כולל של כ-720 אלף מ"ר. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה כמעט ללא הכנסות, ועם הפסד נקי של 461 אלף אירו. זאת בהמשך להפסד של כ-5 מיליון אירו ב-2010, ו-7 מיליון אירו ב-2009.

לפני כחודשיים בוטל מו"מ שניהלה תמיר פישמן נדל"ן, שבראשות דני פישמן ובניהול אמיר ליבוב ומיכאל לנגר, למיזוג עם אלעד ישראל מקבוצת דלק נדל"ן של יצחק תשובה.