חדלות פירעון? סין רכשה אג"ח ארה"ב ב-7.3 מיליארד דולר

משרד האוצר האמריקני: החזקותיה של סין באג"ח אמריקניות עלו במאי ל-1.16 טריליון דולר ■ החזקות חוץ של אג"ח אמריקניות עלתה במאי ב-0.6% ל-4.51 טריליון

סין, המחזיקה הגדולה ביותר של אג"ח של ממשלת ארה"ב, הגדילה את כמות הרכישות במאי זה החודש השני ברציפות - למרות החשש מחדלות פירעון בארה"ב שלא יורד מהכותרות. סין רכשה במאי אג"ח של ארה"ב בשווי 7.3 מיליארד דולר ובכך העלתה את החזקותיה ל-1.16 טריליון דולר, כך עולה מנתונים שפירסם היום (ב') משרד האוצר האמריקני. עוד עולה מהנתונים כי החזקות חוץ של אג"ח אמריקניות עלתה במאי ב-0.6% ל-4.51 טריליון.

נתוני האוצר האמריקני מצביעים על כך שהמדינות השונות לא איבדו את תאבונן לאג"ח אמריקניות במאי למרות שסכנת חדלות הפירעון מרחפת מעל ראשה של הכלכלה הגדולה בעולם בשל סאגת תקרת החוב שלא נגמרת.

כאמור, ארה"ב תגיע לתקרת החוב שלה, העומד על 14.3 טריליון דולר, ותיכנס לחדלות פירעון ב-2 באוגוסט - במידה והרפובליקנים והדמוקרטים בקונגרס לא יצליחו לגבש הסכם להעלאת תקרת החוב.

בין הצדדים קיימים חילוקי דעות המקשים על גישור הפערים. בתמורה להסכמתם להעלאת תקרת החוב דורשים הרפובליקנים קיצוץ נרחב בתקציב ומנגד מתנגדים להעלאת מסים.

בתוך כך, התבטא היום שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר ואמר כי הוא בטוח שהרפובליקנים והדמוקרטים יגיעו להסכמה בזמן. "כל אחד מהצדדים כבר אמר כי חדלות פירעון אינה אופציה", אמר גייתנר. "אם ארה"ב תגיע לחדות פירעון זו תהיה קטסטרופה לכלכלה האמריקנית ולאזרחים. מצב כזה יחזיר את הכלכלה העולמית לנסיגה. אין אלטרנטיבה להעלאת תקרת החוב".