דיווח: מתגבשת תוכנית גיבוי שתמנע חדלות פירעון אמריקנית

5 ימים בלבד לפני שארה"ב מגיעה לתקרת החוב וטרם התגבש הסכם קיצוצים בין הרפובליקנים לדמוקרטים ■ "הסערה המושלמת משתוללת בכלכלה העולמית"

5 ימים בלבד לפני שארה"ב מגיעה לתקרת החוב וטרם התגבש הסכם קיצוצים בין הרפובליקנים לדמוקרטים. בינתיים, מחוקקים משני הצדדים מגבשים תוכנית גיבוי שתימנע חדלות פירעון אמריקנית גם אם הצדדים לא יגיעו להסכמה, כך פורסם היום (ב') בסוכנות הידיעות רויטרס.

שני הצדדים מסכימים על הצורך להעלות את תקרת החוב שתאפשר לארה"ב להנפיק אגרות חוב נוספות אך עדיין לא מסכימים לגבי מסגרת הקיצוצים והעלאת המסים. עם זאת, נשיא ארה"ב ברק אובמה שומר על אופטימיות ואמר הערב כי "יש התקדמות בשיחות לגבי העלאת תקרת החוב".

"הסערה המושלמת משתוללת בכלכלה העולמית בגלל המצב בארה"ב ומשבר החובות בגוש האירו, המשקיעים מסתכלים לכל הכיוונים ונכנסים ללחץ", אמר אוליבר פורשה, נשיא חברת Gary Goldberg Financial Services.

הרפובליקני הבכיר בסנאט מיץ' מקונל הציג תוכנית שתאפשר לאובמה לקחת את ההחלטה לגבי תקרת החוב וכך להוריד את החלץ הציבורי מהרפובליקנים. תוכניתו המסובכת של מקונל נמצאת בחזית בעוד נראה שהצדדים הגיעו למבוי סתום.