גולדמן זאקס הוריד את תחזית הצמיחה לארה"ב ל-1.5%

לפי תחזיות מוקדמות בבנק צפו צמיחה של 2% ברבעון השני של 2011 ■ "ההאטה בחודשים האחרונים היא רחבה הרבה יותר מהגורמים הזמניים שהשפיעו עליה"

חדשות רעות לכלכלה האמריקנית: גולדמן זאקס הוריד את תחזית הצמיחה שלו לארה"ב ברבעון השני לצמיחה של 1.5% לעומת תחזית מוקדמת לצמיחה של 2% בעקבות ירידה בצריכה פרטית.

הורדת התחזית באה לאחר שבשבוע שעבר פורסמו מספר נתוני מאקרו חלשים בכל הנוגע למכירות קמעונאיות, ייצור וסנטימנט הצרכנים. כל אלו העלו את החששות כי חלק מגורמים שמשפיעים על הצמיחה איבדו את השפעתם החיובית.

ברבעון הראשון של השנה, שילוב של מזג אוויר לא נוח בנוסף למחירי סחורות גבוהים, הביאו להאטת הצמיחה בכלכלה האמריקנית. ברבעון השני של השנה ספגה הכלכלה מכה לאחר ששרשרת האספקה מיפן נפגעה בעקבות רעידת האדמה.

"ללא ספק חלק מההאטה בצמיחה היא בעקבות הפגיעה ביפן, במיוחד בסקטור הרכב", אמר ג'ן האטזיאוס, כלכלן בכיר בגולדמן זאקס. "עם זאת, ההאטה בחודשים האחרונים היא רחבה הרבה יותר מהגורמים הזמניים שהשפיעו עליה".

בגולדמן זאקס לא אופטימים גם לגבי הצמיחה ברבעון השלישי של השנה, לפי התחזית המעודכנת, הכלכלה תצמח ברבעון זה ב-2.5% לעומת תחזיות מוקדמת לצמיחה של 3.25%.

נזכיר כי כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור של 1.9% ברבעון הראשון של השנה וב-3.1% ברבעון האחרון של 2010. הנתונים הרשמיים יפורסמו ב-29 ביולי.