הערכות: כור לא מתכוונת למכור מניות קרדיט סוויס בקרוב

בצל הירידה במניית קרדיט סוויס, מורגן סטנלי וסיטי חתמו על הסכמי אשראי חדשים עם כור, הכוללים בין היתר העלאת ריבית ההלוואה בשיעור קטן יחסית

על רקע הירידה החדה במניית הבנק השווייצרי קרדיט סוויס , חברת כור חתמה על הסכמים חדשים של הסדרי אשראי עם הבנקים הזרים שהעניקו לה הלוואות לצורך רכישת מניות קרדיט סוויס. כחלק מההסכם, כור עשויה למכור חלק ממניות קרדיט סוויס כדי להגדיל את הביטחונות שלה בבנקים הזרים שהעמידו לה את ההלוואות (מורגן סטנלי וסיטי). עם זאת, ההערכה היא כי כור לא תמכור מניות קרדיט סוויס בהפסד בעתיד הנראה לעין, אלא תמתין לעלייה בערכה של מניית קרדיט סוויס כדי לבצע מכירות נוספות.

עיקרי ההסכמים הינם העלאת יחס הביטחונות אל מול שווי המניות המשועבדות לשיעור גבוה יותר, הורדת מחיר הריצפה של מניית קרדיט סוויס שבו יוכלו הבנקים הזרים לכפות על כור מכירה מיידית של המניות, וכן העלאת שיעור הריבית על ההלוואה לריבית ליבור בתוספת מרווח של 1.7%-2.95%, לעומת 1.7%-2.6% בהסכם הקודם.

כאמור, במסגרת ההסכם כור יכולה לבחור להקטין את יחס החוב לביטחונות באמצעות הגדלת הפיקדונות המשועבדים שלה, בדרך של מכירת מניות קרדיט סוויס. כור, מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקה ב-3.21% ממניות קרדיט סוויס, וההפסד "על הנייר" מההשקעה כבר מגיע לכ-2 מיליארד שקל. כור רכשה את המניות תמורת 6.97 מיליארד שקל בין מאי 2008 למארס 2010. השווי הנוכחי של המניות עומד על כ-4.7 מיליארד שקל.

למרות ההפסד הכבד "על הנייר" עד כה נזכיר, כי בסבב השקעה קודם של החברה בקרדיט סוויס, כור הרוויחה 3.6 מיליארד שקל (כולל דיבידנדים). מניית קרדיט סוויס נסחרת כעת בשפל של כשנתיים בבורסה בשווייץ.

נכון להיום, לכור פיקדונות של 1.2 מיליארד שקל וחוב של 2.8 מיליארד שקל לבנקים הזרים, כאשר שווי מניות קרדיט סוויס הינו כאמור 4.7 מיליארד שקל.

"ההשקעה בקרדיט סוויס הינה השקעה אסטרטגית עבור כור", מסר רענן כהן, מנכ"ל כור, בהודעה לעיתונות שהוציאה החברה. "השיפורים בהסכמי האשראי עם מורגן סטנלי וסיטי הם תוצאה של דיאלוג ומערכת יחסים טובה בין כור לבין הבנקים. השיפורים נדרשו לאור המצב בכלכלה האירופית שמשפיע על המערכת הפיננסית העולמית, והם מאפשרים לנו גמישות גבוהה ומשקפים את תחושת הנוחות של הבנקים מהאיתנות העסקית של קרדיט סוויס ומהאיתנות הפיננסית של קבוצת IDB".