גלר-נסיס מצטרף למערך הפרסום של נטוויז'ן 013

התקציב מטופל גם בגיתם BBDO ■ נטוויז'ן וסלקום אמורות להתמזג בקרוב, מה שעשוי לשנות את מערך הפרסום של החברות

שבוע לפני שנטוויז'ן 013 וסלקום אמורות לאשר רשמית באסיפת בעלי מניות את המיזוג ביניהן, מבצעת אי. די. בי, בעלת השליטה בשתי החברות, מהלך לא שגרתי ומכריזה על צירופו של משרד הפרסום גלר-נסיס למערך הפרסום של נטוויז'ן, לצדו של משרד הפרסום גיתם BBDO, במקומו של JWT.

מדובר במהלך שעשוי להיתפס כתמוה משני טעמים: הראשון, כאמור, הוא המיזוג הממשמש ובא בין נטוויז'ן לסלקום. ההערכה היא כי בטווח הארוך חברה אחת תהיה אחראית לשיווק ולפרסום של החברה הממוזגת - זאת גם אם יוחלט להותיר את המותג 013 על כנו.

הסיבה השנייה היא גודלו של התקציב: מדובר בתקציב בהיקף שעומד מתחילת השנה (עפ"י יפעת בקרת פרסום) על 8.4 מיליון דולר במחירי מחירון שהם כ-3 מיליון דולר במחירים ריאליים, שמתחלקים בין גיתם (6.7) ו-JWT (1.6). ב-2010 היה היקף התקציב כ-18.6 מיליון דולר שהם כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים, שהתחלקו בין גיתם (11.2) ו-JWT (7.4). לכאורה, משרד פרסום אחד יכול לטפל במלוא התקציב.

שינויים גם בסלקום?

כידוע, בסלקום מטפלים כיום שני משרדי פרסום: מקאן אריקסון, מטפל בתקציב עוד טרום נרכש על-ידי אי. די. בי, וגיתם BBDO, שהצטרף אליו לאחר הרכישה. לשני המשרדים אחיזה נוספת בתקציבי אי.די.בי: מקאן מטפל גם בתקציב חוגלה-קימברלי וגיתם מטפל גם בשופרסל ובנטוויז'ן. בעוד מקאן נחשבים למועדפים אצל המנכ"ל עמוס שפירא, הרי שלגיתם BBDO יש יתרון אצל בעל המניות המרכזי, נוחי דנקנר, בין היתר בזכות הקרבה שלו למודי כידון, מבעלי גיתם.

בתקציב נטוויז'ן חלקו בשנים האחרונות משרדי הפרסום גיתם ו-JWT ישראל. על רקע השינויים במערכי התקשורת בחודשים האחרונים זכה JWT ישראל בחלק מתקציב הפרסום של פרטנר המתחרה ולכן יצא ממערך הפרסום של נטוויז'ן 013. מנגד, גלר-נסיס הפסידו את תקציב 012 סמייל שנרכשה על-ידי פרטנר, זאת לאחר שהתקציב הועבר לגליקמן-נטלר-סמסונוב.

מעניין יהיה לראות אם צירופו של גלר-נסיס למערך הפרסום של נטוויז'ן נועד רק להרחיב את היריעה עבור אי.ד.בי ולתת לה מרווח תמרון נוסף בין משרדי הפרסום שלה, או שמא מדובר במהלך לטווח ארוך - לאחר שהמיזוג יושלם - שיביא להוצאת אחד מהמשרדים הפועלים בקבוצה כעת.