עולה אבל פחות: המדד המשולב טיפס ב-0.2% בחודש יוני

מדד מלניק עלה ב-0.3% ■ עדכון נתוני הלמ"ס מחק את סימני ההאטה שנראו במדד חודש מאי, והמדד העדכני של חודש יוני, מראה על המשך צמיחת המשק

המדד המשולב למצב המשק בחודש יוני עלה ב-0.2% ובמצטבר עלה המדד במחצית הראשונה של שנת 2011 ב-2.7% לעומת המחצית השנייה של השנה שעברה. כך נמסר היום (ג') מבנק ישראל.

נתוני המדד מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אם כי בקצב מתון יותר ברבעון השני של השנה, בהשוואה לרבעונים הקודמים. העלייה במדד החודש משקפת עלייה במדד הייצור התעשייתי ובמדד הפדיון של המסחר והשירותיים. מנגד נרשמו ירידות החודש במדדי יבוא הסחורות וביצוא השירותיים.

במקביל, פורסם היום מדד מלניק למצב המשק, שרשם עלייה של 0.3% בחודש יוני. לדברי פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, צמיחת המשק נמשכת. עדכון נתוני הלמ"ס מחק את סימני ההאטה שנראו במדד חודש מאי, והמדד העדכני של חודש יוני, מראה על המשך צמיחת המשק. נמשך הגידול של מדד הייצור התעשייתי, המשקף התרחבות של היצע התוצר העסקי.

כמו כן, עלה הפדיון בענפי המסחר והשירותים, המשקף עלייה של הביקושים מקומיים ובעיקר של צריכה פרטית. התעסוקה במגזר העסקי ממשיכה לגדול על פי עליית מספר משרות השכירים בסקטור העסקי.