גולדמן זאקס החטיא את תחזיות השוק; המניה מאבדת גובה

הרווח הנקי של בנק ההשקעות המוביל בארה"ב הסתכם ב-1.85 ד' למניה לעומת צפי ל-2.27 ד' למניה ■ הכנסות הבנק נפלו ב-17.6% ל-7.3 מיליארד ד' לעומת צפי ל-8.14 מ' ד'

מניית גולדמן זאקס מאבדת כ-3.5% במסחר המוקדם, לאחר שבנק ההשקעות הגדול בארה"ב במונחי נכסים פירסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני שהיו חלשים מהתחזיות של האנליסטים בשוק. עיקר החולשה בדוחות מוסבר בחולשה שנרשמה בתחום המסחר באג"ח.

ולמרות שביחס לציפיות מדובר באכזבה, הרי שרווחי גולדמן זאקס הסתכמו ב-1.05 מיליארד דולר או 1.85 דולר למניה, יותר מכפול מהרווח בסך 453 מיליון דולר עליו דיווח הבנק ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים בשוק ציפו כי הבנק ידווח על רווח למניה של 2.27 דולר למניה.

בשורה העליונה דיווח הבנק על צניחה של 17.6% בהכנסותיו שהסתכמו ב-7.3 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים שהיתה להכנסות גבוהות בהרבה של 8.14 מיליארד דולר. שיעור ההוצאות של הבנק נפל ב-23.3%. ההכנסות מתחומי האג"ח, המט"ח והסחורות צנחו ב-53% והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר, סכום זה מהווה פחות ממחצית ההכנסות שנרשמו מתחומים אלו ברבעון המקביל אשתקד. הנפילה בהכנסות משקפת תוצאות חלשות באופן משמעותי בתחום המשכנתאות, הסחורות ומוצרי הריבית השונים.

היתה זו הפעם החמישית מאז שנת 1999 שתחזיות האנליסטים בשוק שפורסמו על ידי תומסון רויטרס פיספסו את תוצאות האמת של הבנק.

לויד בלנקפיין, יו"ר ומנכ"ל גולדמן זאקס אמר עם פירסום התוצאות: במהלך הרבעון השני היתה הסביבה התפעולית קשה יותר על רקע החששות המאקרו-כלכליים הגלובליים. בנוסף, בחלק מתחומי הפעילות שלנו היו תוצאות מאכזבות לאחר שהפחתנו את סיכוני השוק שלנו בניסיון לשמור על הגמישות והנזילות שלנו בהתאם לתנאי השוק. למרות האתגרים האלו, המשכנו לענות על צרכי הלקוחות שלנו ברחבי העולם ואנו ממוצבים היטב להגיב בשוק כאשר התנאים והסנטימנט ישתפרו".