יו"ר גוגל: "היינו צריכים להתמקד יותר בתקשורת בין אנשים"

אריק שמידט, יו"ר ענקית החיפוש: "פייסבוק יצרה פלטפורמה לגלות מיהם אנשים, גוגל הייתה צריכה להיכנס לתחום הזה בשלב מוקדם יותר" ■ "'מהפכת הסלולר' יכולה עוד לאתגר גם את הדמוקרטיה"

"גוגל הייתה צריכה להתמקד יותר בתקשורת בין אנשים, היה חור בתחום וזה איפשר לאתרים אחרים כמו פייסבוק להיכנס לשוק"- כך אמר אתמול (ד') יו"ר ומנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט בראיון עם CNN.

"פייסבוק יצרה פלטפורמה לגלות מיהם אנשים, גוגל הייתה צריכה להיכנס לתחום הזה בשלב מוקדם יותר", הוסיף שמידט. "היינו צריכים להשקיע יותר בפיתוח המשאבים שלומדים להכיר את המשתמש ובמערכות הנלוות לכך".

לפני 3 שבועות השיקה גוגל את גוגל פלוס, רשת חברתית המהווה "תשובה חלקית", לדבריו של שמידט, לפייסבוק של מארק צוקרברג. שמידט סירב להתייחס לעתידה של גוגל פלוס ולתחזיותיו לגביה.

עד כה נראה שלגוגל פלוס התחלה מבטיחה. פחות מחודש להקמתה, וברשת החברתית החדשה כבר מעל 10 מיליון משתמשים, בין היתר צוקרברג. "הלקח שצריך ללמוד הוא שבהיי-טק ובאינטרנט, צריך להתייחס לכל התופעות החברתיות החדשות באופן מהיר ומדויק, אחרת אתה נשאר מאחור", הוסיף שמידט.

במהלך השנה החליף לארי פייג' את שמידט כמנכ"ל ענקית החיפוש. לטענת שמידט, מטרת המינוי הייתה לזרז תהליכי קבלת החלטות בחברה ולא מחששות כי גוגל לא עומדת בקצב של חברות אינטרנט אחרות בכל הקשור לחדשנות.

שמידט מבקר כעת בטוקיו במטרה לבחון את "מהפכת הסלולר" במו עיניו, במיוחד באסיה, האזור בו השימוש בטלפונים ניידים הוא הגבוה בעולם. עם זאת, טכנולוגיית האנדרואיד של גוגל לא מצליחה לתפוס תאוצה באסיה, שם 34% בלבד משתמשים בטלפונים סלולריים שמבוססים על הטכנולוגיה לעומת 50% בצפון אמריקה.

"הדור החדש של הטלפונים מסוגל לכל-כך הרבה. אנחנו עוברים מעידן שלאזרח הממוצע לא היה כמעט כוח, לעידן בו כל אחד יכול לדעת כל דבר וברגע. זה יכול להביא להפלת משטרים כמו שראינו בעולם הערבי, אך יכול לאתגר גם את הדמוקרטיה", אמר שמידט.

"בסופו של דבר זה לא מתפקידנו לשפוט", סיכם שמידט. "זה התפקיד שלנו לתת למשתמש את כל האופציות".