מסתמן: שפיר הנדסה חוזרת לפרויקט כביש 531

חברת התשתיות של האחים שפירא הגישה את ההצעה הנמוכה ביותר במכרז לבניית מחלף רעננה דרום, הגדול מבין ששת המכרזים בפרויקט

האם האחים שפירא חוזרים בדלת האחורית לסלילת כביש 531? ל"גלובס" נודע כי שפיר הנדסה בשליטתם האחים ישראל, הראל, גיל וחן שפירא, הגישה לוועדת המרכזים של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) את ההצעה הנמוכה ביותר במכרז לבניית מחלף רעננה דרום - הצעה העומדת על 705 מיליון שקל. מדובר בהצעה הנמוכה ביותר לאחר סינון הצעות הקיצון, בהתאם לתנאי המכרז.

הצעה זו נמוכה משמעותית מההצעות שהוגשו על-ידי השחקניות הגדולות בענף למכרז זה, הכוללות את סולל בונה בשליטת שיכון ובינוי (כ-750 מיליון שקל), מנרב (כ-770 מיליון שקל), ודניה סיבוס של אפריקה ישראל (ככל הנראה כ-725 מיליון שקל). לשם השוואה, היקף המכרז הוערך עם פרסומו ב-850 מיליון שקל (כ-21% מעל הצעתה של שפיר).

מכרז זה הוא השני מבין ששת המכרזים המרכיבים את סלילתו של הכביש המחבר בין כפר-סבא להרצליה, שבגלגולו הקודם זכתה בו שפיר הנדסה כפרויקט PFI (יוזמת מימון פרטית). הזיכיון נשלל מידיה של שפיר בפברואר אשתקד לאחר שלא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית, והפרויקט הוצא מחדש לביצוע לפני חצי שנה.

במתכונתו הנוכחית, הפרויקט מבוצע בשיטת תכנון-ביצוע (DB), לתכנון והקמה לפי לוחות זמנים. כפי שנחשף ב"גלובס", המתמודדים בששת המכרזים של הפרויקט יתמודדו הן על המחיר והן על תקופת הביצוע, כך שעל הצעת שפיר להיות האטרקטיבית ביותר גם בתנאי לוח הזמנים. הכביש בכללותו צפוי להיסלל עד סוף 2015.