אין הסכם במאבק הרופאים - יו"ר ההסתדרות: "לא אחתום"

המתמחים רושמים הערב הישג: הודיעו כי יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן הבטיח שלא יחתום על ההסכם עם האוצר על פי המתווה שגובש ■ האוצר: "אין מנוס מהליך בוררות"

הרופאים המתמחים רושמים הערב (ה') הישג מבחינתם, כאשר הודיעו לפני זמן קצר כי יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן הבטיח להם כי לא יחתום על ההסכם עם האוצר על פי המתווה שגובש ופורסם.

במקביל, הודיעה ההסתדרות הרפואית כי בישיבת ועד מרכזי של ההסתדרות המתקיימת בשעה האחרונה "נשקלת האפשרות לצרף לצוות המו"מ נציגי מתמחים החברים בועד המרכזי של ההסתדרות".

זאת, לאחר שמאות מתמחים ומומחים בבית החולים איכילוב הבהירו מוקדם יותר בבוקר לאידלמן כי אין לו "מנדט" לחתום עבורם על הסכם שיכלול שעוני נוכחות ואשר יחייב לראשונה גם מומחים צעירים בביצוע תורנויות, בדומה למתמחים.

כל האנדרלמוסיה הזאת התרחשה בשעה שנציגי ההסתדרות הרפואית הבטיחו אתמול לביה"ד לעבודה כי יקפיאו את העיצומים עד יום ראשון (כולל), ויחדשו את המו"מ עם משרד האוצר "בדרכי שלום". לפחות על פניו, נראה כי הסכם עד יום ראשון לא יהיה, לפחות לא כזה שירצה את ציבור הרופאים.

ואם כל זה לא מספיק, האחיות בתל השומר נטשו הבוקר את כל 6 המחלקות הפנימיות, במחאה על אי עמידה של הממשלה בהסכם שקבע תוספת תקנים למחלקות הפנימיות.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "לאור האירועים בימים האחרונים המאופיינים באובדן שליטה והעובדה עליה אנו למדים לראשונה מאמצעי התקשורת לפיה אנשי ההסתדרות הרפואית החליטו לחזור בהם מההסכמות הכתובות שנוסחו בחסות בית הדין, אין מנוס מלהיכנס להליך של בוררות. אנו מצרים על כך ששנה שלמה של עבודה אינטנסיבית עלולה לרדת לטמיון ונפעל להגיע להכרעה מהירה על מנת למנוע את הפגיעה בציבור החולים ששילם מחיר כבד בחודשים ארוכים של שביתה מיותרת".