"הזהב יחצה את רף ה-1,610 דולר לאונקייה בזמן הקרוב"

כך מעריך מייסד קרן השקעות בריאיון ל-CNBC ■ "מדובר באחת מהזדמנויות ההשקעה האטרטקיביות ביותר כעת" ■ "בעיתות משבר - הזהב הופך לחוף מבטחים עבור המשקיעים"

זהב עשוי לחצות את רף ה-1,609.51 דולר לאונקיה אליו הגיע במהלך השבוע החולף", כך מעריך אירקלי מנאבד (Irakli Menabde), מייסד-שותף בקרן ההשקעות קפיטל פרטנרס, בראיון ל-CNBC. "מחיר הזהב צפוי להמשיך ולזנק ממחירו הגבוה כעת, מה שהופך את הזהב לאחת מהזדמנויות ההשקעה האטרקטיביות ביותר כעת", דברי מנאבד.

"מחיר הזהב משקף את השינויים החלים במדיניות המוניטרית של מדינות השווקים המתעוררים - כאשר האינפלציה הגואה במדינות אלה מוביל לפחד בקרב המשקיעים,, מסביר מנאבד, בהתייחסו לתופעת "הבריחה לזהב" - בה נוקטים המשקיעים בעיתות של פאניקה בשווקים הגלובליים.

מנאבד מוסיף מסביר כי "לרוב, בעיתות של משברים פיננסים, המסחר בזהב הופך לחוף מבטחים עבור המשקיעים. לפיכך, ברור שהחשש ממשברי החוב באירופה ובארה"ב הוא אחד הגורמים לעליית מחיר הזהב, שמזנק לשיאים שלא הכרנו".

"בשנים האחרונות יש עליה במחיר הזהב בשל כוח הקנייה המוגבר של קונים מהודו וסין", מציין מנאבד, שמסביר כי האינפלציה בהודו היא גורם נוסף לעליית מחיר הזהב.