הסטודנטים מוחים מול ביה"ח איכילוב בת"א: "ביבי תתעורר"

מאות סטודנטים מפקולטות לרפואה ברחבי הארץ, בשנת הלימודים האחרונה שלהם, צועדים סמוך לביה"ח איכילוב בת"א לאות הזדהות עם המאבק המתמשך של המתמחים והרופאים

מאות רופאים, מתמחים ובעיקר סטודנטים לרפואה מפגינים הבוקר מול בית החולים "איכילוב" בתל אביב במחאה על ההסכם המתגבש עם האוצר וכהבעת תמיכה במאבק המתמחים.

מדובר בקרוב ל-400 סטודנטים מפקולטות לרפואה באוניברסיטאות ברחבי הארץ, בשנת הלימודים האחרונה שלהם, שבאו להביע הזדהות עם מאבק הרופאים. המפגינים צועדים מבית החולים איכילוב לרחבת בית אריאלה בת"א, שם תיערך עצרת מחאה, ונושאים שלטים בנוסח "ביבי תתעורר, החיים שווים יותר".

"יש פה מאות בני אדם, סטודנטים, משפחות רבות של מתמחים, אנשים שירדו מהבתים ברחובות מסביב, משפחות של חולים שיצאו מבית החולים", סיפר לחדשות 2 באינטרנט עודד מטס, אחד הסטודנטים המפגינים. "המסר של כולנו אחיד. מה שמתרחש פה פשוט לא סביר ועל סף הטירוף. כל אדם שפוי במדינה מבין את זה, ורוב האנשים במדינה מבינים את זה חוץ מההנהגה, שהיא אטומה לצרכי הציבור".

"מה שמדהים בעינינו לגבי מאבק הקוטג', שהוא ראוי ומוצדק, זה שמהרגע שהוא תפס תאוצה - תוך חצי יממה ראש הממשלה נכנע. ואילו פה מדובר בעשרות אלפים שכבודם נרמס, שוכבים במסדרון ועושים צרכיהם לעיני כל, ועשרות אלפים שחייהם בסכנה ואין רופאים. בהשוואה לקוטג' - יש קול דממה דקה מנתניהו".

"אני מסיים משמרת אחרי 26 שעות שבהן גם לא אכלתי, אבל ברור שבעקבות ההצהרה של ד"ר אידלמן מאמש, לפיה הוא לא יחתום על ההסכם עם האוצר, המצב משתנה", אמר הבוקר ד"ר אריאל מרגוליס, ממובילי מחאת המתמחים, לחדשות 2. "השלב הבא מבחינתנו הוא ההפגנה הגדולה היום ופגישה בשבת בערב של כל המתמחים בארץ, ואז נקבל החלטות איך מתקדמים".

אמש התפוצץ המשא ומתן בין האוצר להסתדרות הרפואית לאחר שההסתדרות הרפואית הודיעה שהיא חוזרת בה מכוונתה העקרונית לחתום על ההסכם המתגבש עם האוצר בעקבות הלחץ הגובר של הרופאים המתמחים המתנגדים נחרצות למתווה המתגבש עם האוצר. במשרד האוצר הודיעו בתגובה כי יבקשו מהמדינה לפנות לבוררות.