עיתון לבנוני: האו"ם יתערב בסכסוך הגבול הימי עם ישראל

בלבנון טוענים כי ישראל גוזלת ממנה אזור ימי ששייך לה, דבר שימנע ממנה בעתיד את ניצול מאגרי הגז והנפט באזור

עיתון בלבנון דיווח הבוקר (ו') כי האו"ם מוכן לסייע בסכסוך בין ישראל ולבנון על קביעת הגבול הימי בין שתי המדינות, בעקבות המחלוקת שפרצה בנושא.

כזכור, ממשלת ישראל החליטה מוקדם יותר החודש על סימון הגבול הכלכלי בים התיכון עם לבנון וקפריסין, ומיד לאחר ההחלטה נזעקה ההנהגה הלבנונית ויצאה נגד "המזימה הישראלית". נשיא לבנון, מישל סוליימאן, הזהיר את ישראל לבל תנקוט צעדים חד-צדדיים בנושא הגבולות הימיים.

שר החוץ הלבנוני, עדנאן מנסור, הסביר לכתבים בביירות, שישראל גוזלת שטחים השייכים כדין ללבנון ויוצרת מוקד מתיחות חדש. לבנון, לדברי השר, מתכוונת להגיש תלונה לאו"ם נגד ישראל. שר החוץ הלבנוני לא נדרש לשאלה מדוע קו הגבול שלבנון קבעה, הנמתח 15 ק"מ דרומית לקו הישראלי, עומד בסתירה לתוואי שלבנון עצמה סיכמה עם קפריסין ב-2007.

בלבנון טוענים כי ישראל גוזלת ממנה אזור ימי ששייך לה, דבר שימנע ממנה בעתיד את ניצול מאגרי הגז והנפט באזור. גורם בכיר באו"ם ציין כי התערבות האו"ם נועדה למנוע עוד סיבה לסכסוך בין שתי המדינות. לבנון הודיעה כי תתלונן בפני האו"ם, בעוד שבירושלים טענו כי מי שעומד מאחורי התלונה הם למעשה איראן וחיזבאללה בניסיון ליצור מוקד מתיחות חדש עם ישראל.

בינתיים, השותפויות בקידוח בשדה "תמר", גילו שכבה חדשה העשויה להכיל כמויות גדולות של גז טבעי, כך עולה מתשקיפי מדף שפרסמו אמש (ה') השותפויות במאגר - אבנר ודלק קידוחים. השותפויות ציינו כי מפעילת הקידוחים, חברת נובל אנרג'י, בישרה להם כי במהלך הקידוח של "תמר" 3 התגלה מאגר גז טבעי חדש, הכולל שכבת חול בעובי כולל של כ-25 מטר. השכבה, המכונה בתשקיפים "שכבה D", נמצאה בתא השבר (Fault Block) מתחת ל-3 מאגרי הגז הטבעי של "חולות תמר" שנגלו בקידוח "תמר" 1 ונקדחו בקידוח "תמר" 2, המכונות שכבות A, B ו-C.