אולמרט: "עו"ד מסר היה חבר קבוע בצוות יועציי הפוליטיים"

‎ביום עדותו אחרון נשאל רה"מ לשעבר על מהות יחסיו עם מסר: "הוא לא היה חבר אינטימי קרוב. היה לנו קשר חברי, בעיקר מקצועי" ■ הסנגור: "מעשיו של אולמרט נעדרים מחשבה פלילית"

‎‎עו"ד אורי מסר היה חבר קבוע בצוות יועציו הפוליטיים של אהוד אולמרט , בתקופה שבה כיהן כשר התמ"ת ובתקופה שבה כיהן כראש הממשלה - כך אישר היום (א') אולמרט, במסגרת היום האחרון לחקירתו הנגדית במשפט המתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בתום 24 ימי עדות סיים היום אולמרט את עדותו, כשנשאל על מערכת יחסיו עם מסר וכן על האזנות הסתר שביצעה לפי כתב האישום ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, באמצעות פקידות הלשכה, לשיחות הטלפון שלו.

‏התובע, עו"ד אורי קורב, שאל את אולמרט אם מסר היה מעורב בענייני לשכתו של אולמרט. "אני לא חושב שהיתה למסר מעורבות בענייני הלשכה. האם הוא היה בא לעתים כאלה ואחרות? בהחלט כן".

קורב הציג בפני אולמרט את רשימת האישים שנהנו מאישור כניסה קבוע למשרד התמ"ת, ושמו של מסר הופיע בה. עוד הוצגו תדפיסי יומן של אולמרט מתקופת ראשות הממשלה, שבהם נכתב "התייעצות צוות הלשכה", שכלל גם את מסר.

"לא היה צוות קבוע", אמר אולמרט, "לא היו הרכבים קבועים. היו אנשים שהתייעצתי איתם, והוא היה אחד מהם. מדי פעם היו מוזמנים אנשים להתייעצות בעניינים פוליטיים בעיקר, לא בענייני מדינה. מסר היה חבר, אבל לא חבר אינטימי קרוב, כמו טומי לפיד למשל. היה לנו קשר חברי, בעיקר מקצועי".

‎‎‏"זה חסר שחר"

בפתח הדיון עומת אולמרט עם הסתירות בין הדברים שאמר בחקירת המשטרה בנוגע לאישום נגד זקן בדבר האזנות סתר, לבין דבריו בעדותו בבית המשפט. האישום מתייחס להאזנות סתר שבוצעו לכאורה על-ידי הפקידות במשרד התמ"ת, ולטענת קורב אולמרט ידע זאת בעת שנשאל על כך במשטרה, ואולם בעדותו בבית המשפט השמיע נימוק חדש, הנוגע לתקופתו כראש הממשלה, כאילו מדובר ב"האזנות ביטחוניות".

‏"הגירסה שלך על האזנות סתר ביטחוניות היא לא אמת", הטיח קורב באולמרט, "ואתה אמרת כאן בבית המשפט אי-אמת ביודעין".

אולמרט דחה את הטענה, ואמר כי כשנשאל על כך במשטרה היה נתון ב"סטייט-אוף-מיינד", שביקש להדוף את כל הטענות שהופנו לעברו. אלא שקורב הציג פתק שכתב אולמרט בכתב-ידו בעת שנחקר, שממנו עולה כי דווקא הבין היטב שנשאל על האזנות סתר בלתי חוקיות והשיב על כך. "לא הייתה שיטה", כתב אולמרט בפתק, "לא יודע על כך, מטרת ההאזנות - לא יודע".

‏לטענת קורב, אולמרט שינה בדיעבד את גירסתו הראשונית, שסיבכה את זקן בביצוע האזנות סתר. זאת, במטרה למלט את זקן מהרשעה בעבירה זו, וכדי לרכוש את רצונה הטוב לקראת עדותה שלה בבית המשפט.

"זה חסר שחר", אמר אולמרט. "הייתה לך החלטה מודעת שלא לומר את האמת", המשיך קורב, שאף ציטט מדבריו של עובד יחזקאל, עוזרו לשעבר של אולמרט, שאמר כי לא היה בלשכה נוהג של האזנה מותרת לשיחותיו של אולמרט.

בתגובה האשים אולמרט את יחזקאל, שהעיד עדות שקר בבית המשפט: "אני יודע בוודאות שעובד יחזקאל היה מאזין גם כן לשיחות שהיה לו עניין בהן, האם עובד יחזקאל ידע שהדברים האלה נעשים בלשכה? התשובה היא חד-משמעית כן! מה קרה במציאות? עובד יחזקאל יודע... היה פער בין הדברים כפי שהיו לבין הדברים כפי שנאמרו".

‎‎‏"סבלנות וביטחון"

‏עו"ד אלי זהר, סנגורו של אולמרט, מסר בתום עדותו של אולמרט כי "אולמרט נתן הסבר ראוי לכל הדברים שבהם הואשם, שמראים שייתכן שהעמדתו לדין הייתה פזיזה מדי. החקירה הנגדית לא הזיזה אותו מעמדותיו, ולא פגעה במשהו שהוצג בחקירה הראשית. כל מי שהיה באולם חש את הכוח, את הסבלנות ואת הביטחון ששידר אולמרט במהלך עדותו, בשום שלב לא הייתה נקודה של הישברות או בלבול.

‏"לא היה בהתנהגותו מעשה פלילי, ובוודאי שלא הייתה מחשבה פלילית. גם המעשים המיוחסים לו מובהרים על-ידו כדברים שיש בהם לפעמים מהשגגה, מחוסר הסדר, מחוסר התיאום בתקשורת בינו לבין העובדים, אבל אין להם כשלעצמם מעשה פלילי". ‏‎‎‏