למרות הרייטינג החלש: אופרה ווינפרי לא מוותרת

רשת הכבלים של אופרה ווינפרי לא עמדה בתחזיות הרייטינג, אבל לקראת עונת הסתיו מקווים אנשי OWN שהמפרסמים ייתנו לה עוד הזדמנות

האם המפרסמים ימשיכו להאמין ברשת הכבלים החדשה של אופרה ווינפרי, OWN, למרות הנתונים הכושלים? מאז השקת הרשת בינואר האחרון, נתוני הצפייה לא הצליחו להמריא.

מנתוני נילסן עולה כי ברבעון הראשון מוקמה הרשת במקום ה-45 בלבד בדירוג הרייטינג בפריים-טיים של רשתות כבלים. ברבעון השני הנתונים היו גרועים עוד יותר: המקום ה-63 בקרב כלל הצופים וה-73 בקרב מבוגרים בגילאי 18 עד 49.

נתוני הפתיחה הגרועים אכזבו מאוד את המפרסמים שהימרו על ההצלחה של הרשת. בין היתר ניתן לציין את ג'נרל מוטורוס, וולמארט, קלוגס ורשת הקמעונאות Kohl's אשר השקיעו בפרסום ברשת סכומים שנעים בין 10 ל-20 מיליון דולר. פרוקטר אנד גמבל התחייבו להשקיע מיליון דולר בפרסום כדי להבטיח מיקומים טובים בפריים-טיים של הרשת.

"כל מי שהיה מעורב בפרויקט, כולל אנשי רכש המדיה, קיוו שהרשת תעשה את הבלתי ייאמן ותהפוך תוך שנה לאחת מרשתות הכבלים המובילות. המותג אופרה ווינפרי הפיח בכולם תקוות שזה אפשרי. חלק חושבים שכל מה שהיא תיגע בו יהפוך להצלחה מיידית, אבל במקרה הזה זה לא קרה", אומר איש מדיה בכיר.

רוזי אודונול מצטרפת

למרות הפתיחה הצולעת, המפרסמים ככל הנראה עדיין לא מוותרים על הרשת. OWNמסיימת בימים אלה את ההכנות לקראת עונת הסתיו, והיא חתמה על חוזים חדשים לפרסום עם רשתות לעיצוב הבית, קמעונאות ואפילו אולפני סרטים. בדיונים עצמם עדכנו אנשי הרשת את תחזיות הרייטינג, כמובן כלפי מטה.

קת'לין קייסי, האחראית ברשת על הפרסום, אמרה כי OWN דווקא מעודדת מהאמון שהמפרסמים נותנים לרשת: "אני חושבת שהמפרסמים ריאליסטיים לגבי השוק. הם מבינים שהיינו קצת אגרסיביים מדי לגבי ציפיות הרייטינג שלנו. היינו מופתעים ומאוכזבים, ולכן עדכנו את התחזיות שלנו לגבי ההמשך".

קייסי מעריכה כי התוכנית היומית של ווינפרי, אשר תשודר לאחר אופרות סבון מוכרות, יביאו למסך יותר קהל נשי.

גם העלייה לאוויר הצפויה של תוכנית הטוק-שואו היומית "Rosie", בהנחיית הכוכבת רוזי אודונול, אמורה לחזק את אמון המפרסמים.

לדברי קייסי, "יהיו הרבה הזדמנויות למפרסמים להשתלב בתוכנית, במיוחד אם אודונול עצמה תאמין במותג שיוזכר בתוכנית".