הבוננזה הבאה של רציו? ממצאי הסקר הסייסמי בהיתר "גל" מצביעים על פוטנציאל להימצאות נפט

הממצאים הוגשו ב-15 ביולי לממונה על ענייני הנפט ■ רציו מחזיקה ב-100% מהזכויות בהיתר, הנמצא כ-150 קילומטר מערבית לנתניה ■ מדובר בשני מבנים לפחות ובעומקים שונים העשויים להכיל נפט וגז טבעי ■ מנכ"ל רציו בעבר בראיון ל"גלובס": "היתר 'גל' - 'אופציית קול על לוויתן'"

ממצאי הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך בהיתר החיפושים "גל" מצביעים על פוטנציאל להימצאות נפט בשטח ההיתר. הממצאים הוגשו ב-15 ביולי לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, ד"ר מיקי גרדוש. ל"גלובס" נודע כי מדובר בשני מבנים לפחות ובעומקים שונים העשויים להכיל נפט וגז טבעי.

היתר "גל" הנמצא כ-150 קילומטרים מערבית לנתניה משתרע על שטח של 1,770 קמ"ר. מדובר באחד משני היתרי החיפושים האחרונים שנותרו בשוק. ל"גלובס" נודע כי לפחות שתי חברות בינלאומיות - ATP האמריקנית ו-AGR הנורווגית - מתמודדות על כניסה להיתר כשותפות-מפעילות.

ב-15 באוגוסט צפויה רציו לבקש מהממונה להקצות לה שני רישיונות בשטח 400 קמ"ר כל-אחד, מתוך שטח ההיתר.

מנכ"ל רציו יגאל לנדאו אמר בעבר בראיון למוסף G כי היתר "גל" הממוקם ליד "לוויתן" הוא "אופציית קול על לוויתן".

רציו מחזיקה כיום ב-100% מהזכויות ב"גל" אך היא חתומה על הסכם למכירת 10% מהזכויות להזדמנות ישראלית של רוני הלמן ואורי אלדובי. ההסכם, שנחתם במארס 2010, עדיין לא נכנס לתוקף משום שהוא מותנה באישור האסיפה כללית של בעלי יחידות ההשתתפות ברציו.

הסקר הסייסמי התלת-מימדי שביצעה רציו בסוף 2010 היה על שטח של כ-500 קמ"ר. לפני שנה אישר הממונה על הנפט לרציו לדלג על עריכת סקר סייסמי דו-מימדי בעלות של 4 מיליון דולר ולעבור ישירות לסקר התלת-מימדי.

ברציו סרבו להתייחס לפרטים.