הטיפ היומי: מניה טכנולוגית שעשויה לזנק ב-11%

מחלקת המחקר של JP מורגן ממליצה על מניית IBM ונותנת לה מחיר יעד של 205 דולר לאחר שהכתה תחזיות ברבעון השני של השנה

IBM היא חברת טכנולוגיית מידע (IT) גלובאלית. החברה פועלת תחת חמש זרועות פעילות: זרוע שירותי טכנולוגיה גלובאליים (GTS) המספקת תשתיות IT ושירותי תהליכים עסקיים; זרוע שירותים עסקיים גלובאליים (GBS) המספקת ייעוץ ואינטגרציית מערכות; זרוע תוכנה, המספקת מערכות הפעלה ותוכנות מגשרות; זרוע מערכות וטכנולוגיה המספקת פתרונות חישוב מתקדמים ואחסון מידע; וזרוע פיננסים.

תוצאות הרבעון השני של החברה היכו את התחזיות. ההכנסות הגיעו ל-26.7 מיליארד דולר, והרווח הנקי למניה עמד על 3.09 דולר, זאת לעומת קונצנזוס של 25.4 מיליארד ו-3.02, בהתאמה. יחד עם Apple, EMC, ו-NetApp, IBM היא חלק מתיזת "ארבע הגדולות" שלנו בנוגע לחברות לארג' קאפ טכנולוגיות. ארבעתן מספקות למשקיעי טווח ארוך הגנות חלקיות מחולשות מאקרו.

להערכתנו, עסקי התוכנה של IBM ימשיכו לצמוח ברמה כזו שתביא לכך שזרוע זו תספק מעל 50% מרווחי החברה לפני מס. בניגוד לחברות אחרות, IBM לא צפויה לבצע רכישה אסטרטגית גדולה בכדי לצמוח והדבר צריך להשפיע לטובה על התמחור שלה. החברה היא המתקדמת ביותר במאמצים להפוך ל"חנות פתרונות IT" המספקת את כל צרכי הלקוח.

IBM נסחרת לפי מכפיל 11.5 לתחזית הרווח הנקי שלנו ל-2012 (15.21 דולר), מתחת למכפיל 12.1 של קבוצת ההתייחסות שלה. החברה מציעה למשקיעי הטווח הארוך מודל מנוהל היטב עם מיקוד משמעותי בתזרים מזומנים, רכישת מניות עצמית ופוטנציאל להגדלת דיבידנד. המלצתנו על מניית IBM היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 205 דולר לדצמבר 2012, הגבוה ב-11% מהמחיר הנוכחי.

**נכתב על-ידי מחלקת המחקר, JP מורגן