KIKA תיכנס לבורסה: מקבלת תג שווי של 285 מיליון שקל

השלד הבורסאי גלובליקום צפוי לקלוט את הזכיינית בישראל של רשת הרהיטים האוסטרית

פעילות מותג הריהוט האוסטרי KIKA בישראל עושה את דרכה לבורסה המקומית, באמצעות מיזוג לשלד הבורסאי גלובליקום . הסכם המיזוג לשלד משקף לקיקה ישראל - שטרם החלה לפעול - שווי של כ-285 מיליון שקל.

גלובליקום טרייד הודיעה הבוקר, כי חתמה על מזכר הבנות עם סלומון בטיטו, המחזיק במרבית הזכויות בקיקה ישראל, שלפיו תקצה לו בין 80%-90% ממניות החברה כנגד פעילות הרהיטים שבידיו (המרוכזת בחברה הפרטית ג. סלומון). כיום מחזיקה ג. סלומון 85% ממניות קיקה ישראל, ולפי פרטי מזכר ההבנות שנחתם, שוויין עומד על 247 מיליון שקל (60 מיליון אירו).

כחלק מהעסקה, תעניק גלובליקום לחברה של בטיטו הלוואה של עד 20 מיליון שקל, ותגייס באמצעות הנפקת מניות או אג"ח סכום דומה. השלמת העסקה צפויה עד סוף חודש אוקטובר, בכפוף לבדיקות נאותות ולמספר תנאים מתלים.

מניית גלובליקום הגיבה לעדכון בצניחה של 21.4%, לשווי של 8 מיליון שקל בלבד. לעומתה מניית מיינסטרים (לשעבר ספן) המחזיקה ב-37% מגלובליקום, זינקה ב-20.6%.

השווי של קיקה ישראל שלפיו מתבצעת העסקה הנוכחית גבוה כמעט פי שלושה מהשווי שלפיו רכשה אשתקד אשטרום נכסים 15% ממניות קיקה ישראל (74 מיליון שקל).

במסגרת ההסכם בין בטיטו לאשטרום נכסים, ניתנה לאחרונה אפשרות להיכנס בשותפות של 50% לכל התקשרות עתידית של קיקה, הן לשם קבלת זיכיון במדינות נוספות והן בכל הקשור להסכמי הנדל"ן שתעשה החברה. אשטרום הקימה עבור קיקה את הסניף הראשון שלה בנתניה, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל.

קיקה הוא מותג ריהוט אוסטרי הנחשב למתחרה ישיר של איקאה. למותג 72 חנויות באוסטריה ובמזרח אירופה, עם היקף מכירות שנתי של יותר מ-1 מיליארד אירו. קיקה ישראל עתידה להתחיל את פעילותה בחודש ספטמבר, בסניף בנתניה. המותג מציע shop one stop של ריהוט וכלי בית.

את השליטה בגלובליקום טרייד החזיק עד לאחרונה איש העסקים אמנון סלע, אולם זו נלקחה מידיו כחלק מהסדר נושים שהתבצע בחברה, בעקבות קשיים שאליהם נקלעה וחוסר יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה. כיום, כ-37% מהונה של גלובליקום נמצא בידי מיינסטרים (לשעבר ספן) של יהונתן קיי ואהרון כהן, ושיעור דומה בידיהם של ויקטור תשובה ואבי בן דוד.