ועדת הכלכלה: דיור בר-השגה נדחק מחוץ לחוק הווד"לים

(עדכון) - שני סטודנטים שצעקו "אין לנו כסף!" הורחקו מהדיון ■ צעירים צעקו על שאמה: "לא נשכח את זה!" ■ שאמה: "מצטער, ניסיתי הכול" ■ מה תכלול תוכנית החירום של נתניהו?

"מפגיני האוהלים" ממשיכים להחריף את המאבק: דיון בוועדת הכלכלה על חוק הווד"לים (הנועד להאצת הבנייה) החל היום (ב') בצהריים בסערה, כאשר שני סטודנטים שנכחו בדיון התפרצו והורחקו מהדיון. "אין לנו כסף! תפסיקו למרוח אותנו", צעקו הסטודנטים שהורחקו.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי נכח בדיון ואמר כי הניסיונות להכניס לחוק פתרונות של דיור בר-השגה הינם בגדר "הכלאה" ו"ניסיון לאנוס לחוק נושאים לא רלוונטים". גבאי נראה אדיש למחאת הצעירים שהורחקו מהדיון.

בסוף הדיון, כל ההסתייגויות לדיור בר-השגה נפלו, והתייחסות לדיור בר-השגה הוכנסה רק באופן כללי ולא מחייב, כלומר לא נכנסו לחוק הווד"לים פתרונות מעשיים של דיור בר-השגה. החוק עצמו, כמובן, עבר לקריאה שנייה ושלישית של הכנסת.

חלק מהצעירים המוחים שנשארו בדיון קמו על רגליהם וצעקו לעבר יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה: "לא נשכח לך את זה לעולם!". שאמה, שנראה נבוך, נעל את הדיון ואמר: "אני מצטער, ניסיתי לעשות הכל אבל חברי הוועדה לא הסכימו".

הדיון היום על חוק הווד"לים נוגע לתוכנית ה"סופרטנקר" של רה"מ בנימין נתניהו, תוכנית עליה הכריז לפי מספר חודשים. במסגרת התוכנית, החליט נתניהו להקים ועדות דיור לאומיות שיאשרו במהרה תכנון ובנייה של כ-50 אלף דירות תוך שנה וחצי. התוכנית עדיין לא אושרה, כידוע, אך נתניהו כבר מתכונן להכריז על תוכנית החירום הנדל"נית הבאה שלו, על רקע מחאת האוהלים.

את תוכנית החירום, שתוצג מחר, הגה נתניהו לאחר סדרת פגישות עם שר האוצר יובל שטייניץ, שר השיכון אריאל אטיאס ומנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי. ככל הנראה, הרעיון המרכזי בתוכנית להקלה על מצוקת הדיור: הוזלת ערך הקרקע, דיור להשכרה ומעונות סטודנטים.

במסגרת התוכנית צפוי נתניהו להכריז על הוזלה של 50% על קרקעות במכרזים מסוג "המכרז למשתכן", המכוונים לזכאי משרד השיכון. ההערכות הן שכתוצאה מצעד זה תיווצר הנחה של 100-200 אלף שקל במחיר הדירה. אלמנט הדיור להשכרה שיוצג מחר יכלול רעיון שלפיו מחיר השכירות ייקבע לטווח הארוך. (לסיפור המלא - לחצו כאן)