רשמית: יוני בן-מנחם הוא המועמד של נתניהו למנכ"ל רשות השידור

הממשלה צפויה לאשר בשבוע הבא את המינוי ■ אמש הכחיש המנהל החדש של קול ישראל, מיקי מירו, כי הוציא הוראה לביטול הפובליציסטיקה ברדיו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לחברי מליאת רשות השידור שנפגשו עמו בירושלים כי העיתונאי יוני בן-מנחם הוא המועמד שלו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. 18 חברי המליאה הוחתמו על-ידי חבר המליאה עאטף כיוף והודיעו על תמיכתם בבן-מנחם. הממשלה צפויה לאשר בשבוע הבא את המינוי.

חברת המליאה והשופטת בדימוס, בלהה כהנא, התריעה בדיון על הדברים שנכתבו על-ידי אגודת העיתונאים בתל-אביב נגד מינויו של בן-מנחם.

בתגובה אמר יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, כי טענותיה של האגודה נבדקו, אך לא נמצא כי הדברים שהוצגו בעתירה אכן פוגעות במינוי. גילת ציין כי ממילא הטיעונים הללו יבדקו על-ידי ועדת שפניץ לאישור מינויים בשירות הציבור.

שינוי צורני ברשת ב'

בתוך כך, מנהל קול ישראל החדש, מיכאל (מיקי) מירו, אמר אתמול (א') בישיבת הוועד המנהל כי בניגוד לפרסומים, "מעולם לא נתתי הנחיה להפסקת הפובליציסטיקה בקול ישראל או על איסור העברת ביקורת בתוכניות".

מירו הסביר בישיבה כי עם כניסתו לתפקיד נתן הנחיה על שינוי צורני ברשת ב', כאשר כוונתו הייתה להחזרת המבנה של מהדורת החדשות כפי שהיה נהוג עד לפני 3 שנים. בדרך זו, הסביר מירו, משודרים ה"פיפסים" והחדשות, ולאחריהם משודרים הפתיחים האישיים.

במילים אחרות, הפתיחים האישיים "זזו" ממיקומם לפני ה"פיפסים" ומוקמו אחרי מהדורת החדשות. מירו הדגיש כי לא נעשה שום שינוי בתוכן הפתיחים, ולא ניתנה שום הוראה מה ייאמר בהם.

יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, אמר בישיבה כי מליאת הרשות תדון בקרוב בסוגיית הבעת דעות ברדיו. "אין שום כוונת לסתימת פיות. השידור הציבורי חייב להיות פתוח למגוון הדעות בחברה הישראלית", אמר.

מכתבים סותרים

יצוין כי דברים אלה של מירו סותרים מכתב של ראש דסק החדשות ברשת ב', יאיר קורן, מה-15 לחודש. במכתב שכותרתו הוא "לכל העורכים והקריינים" נכתב כי החל מיום ראשון ה-17 ביולי, "הפתיחים של המגישים - מבוטלים".

כמו כן, הדברים סותרים מכתב שהוציא מנהל רשת ב', מוטי אמיר, ב-17 ביולי שבו נכתב כי "על-פי הוראת מנהל הרדיו אין יותר כותרות אישיות בפתיחת תוכניות האקטואליה והתוכניות האישיות. נא פעלו בהתאם".

בכיר ב"קול ישראל" סיפר ל"גלובס" כי בתגובה למכתבים אלה, "המגישים אריה גולן, קרן נויבך וירון דקל הודיעו למנהל רשת ב' כי הם לא מתכוונים לקיים את ההוראות". דקל אף שלח מכתב בעניין למנהל הרדיו, ובו הוא הודיע כי הוא אינו מתכוון לקיים את ההנחיות החדשות, שכן מדובר ב"סתימת פיות".

לדברי גורם בכיר ברשות השידור, "כבר בשבוע שעבר תקפו חברי מליאת רשות השידור את מירו על סתימת הפיות של השדרנים. לאחר שמירו הכחיש את הדברים, חייבו אותו חברי המליאה להוציא הכחשה בכתב לדברים. ככל הנראה זה גם מה שקרה אתמול בוועד המנהל - הוא פשוט נבהל מכך שהדברים פורסמו בתקשורת והתכחש שוב לדברים".