נדחתה בקשת ערוץ 10 למחוק את תביעת משה בובליל

בובליל והחברות שבשליטתו, קלאב הוטל אילת וקלאב הוטל ניהול, תבעו 4 מיליון שקל מערוץ 10 בגין לשון הרע, בטענה כי קדימון לתוכנית "המקור" ששודר באוקטובר 2010 היה עמוס בהכפשות

‎‎בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשת ערוץ 10 למחוק על הסף את תביעת לשון הרע בסך 4 מיליון שקל שהגיש נגדו איש העסקים משה בובליל והחברות שבשליטתו, קלאב הוטל אילת וקלאב הוטל ניהול.

‏התביעה עוסקת בקדימון שפירסם ערוץ 10 באוקטובר 2010, שלפי הנטען היה עמוס בהכפשות ובטענות מבזות. הקדימון התייחס לתוכנית "המקור", אשר נשא את הכותרת "מיקי רוזנטל יוצא בעקבות המיליונים האבודים של כולנו". הוא לווה בצילומים של בובליל ורעייתו על רקע רולטת הימורים מסתובבת, ונאמר בו: "משה בובליל עשה מיליונים מהימורים... את הכסף הגדול שלו הוא עשה על חשבון המדינה... לבובליל יש את החוקים שלו".

‏ערוץ 10 טען בבקשתו למחיקת התביעה כי הסכום המבוקש הוא דמיוני ומופרך, ולכן יש להעבירה לבית המשפט השלום. עוד נטען כי קלאב הוטל אינה מוזכרת בקדימון, אף לא ברמז, וכי הכתבה עוסקת בבובליל בלבד, ולכן "צירופה של קלאב הוטל לתביעה נועד לנפח אותה ולהלך אימים על אמצעי התקשורת".

השופטת יהודית שבח קבעה כי הקדימון נוקט בלשון רבים, דבר המחייב את המסקנה כי הכוונה היא לא רק לבובליל אלא גם לחברות בשליטתו.

בהתייחס לגובה סכום התביעה כתבה שבח כי אכן מדובר בסכום חריג למדי, בלא שפורט כיצד חושב, אך ציינה כי מדובר בשלב מוקדם, ולכן התביעה לא תימחק רק משום שנראה כי מדובר בנזק שהופרז בכימותו.

עם זאת, השופטת שבח הוסיפה כי בסוגיית גובה הנזק שנתבע - 4 מיליון שקל - אין מדובר בתביעה שהוגשה מטעמים אסטרטגיים, וכי המיוחס לבובליל בקדימון - כך הדגישה השופטת - אינו פעוט-ערך כלל וכלל, ומשכך אין הצדקה להתבונן על התביעה כעל תביעה אסטרטגית.

‏את בובליל מייצג עו"ד אלקס הרטמן; את קלאב הוטל אילת וקלאב הוטל ניהול מייצג עו"ד יורם מושקט, ואת ערוץ 10 מייצג עו"ד ברוך כצמן.