דיווח בארה"ב: 2 תוכניות שונות להעלאת החוב יוצגו הערב

לאחר שדווח כי הסכם דו-מפלגתי לא יתגבש, רשת CNN מדווחת כי הצדדים יציגו תוכניות כבר הערב ■ לפי מקורות, התוכנית הדמוקרטית תתמקד בהעלאת תקרת החוב ב-2.4 טריליון דולר בעוד התוכנית הרפובליקנית תתמקד בחלוקת העלאת תקרה ל-2 שלבים

הדמוקרטים והרפובליקנים יחשפו הערב (ב') תוכניות קיצוצים חדשות במטרה להרחיב את תקרת החוב האמריקני ולמנוע מהכלכלה הגדולה בעולם להגיע לחדלות פירעון - כך פורסם היום ברשת CNN.

הארי ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צפוי להציג תוכנית ובה קיצוצים של 2.7 טריליון דולר במהלך העשור הקרוב תוך העלאת תקרת החוב בעוד 2.4 טריליון דולר - סכום שצפוי להספיק לממשלה הנוכחית עד הבחירות ב-2012. לפי התוכנית החדשה, לא יידרשו מדרגות מס חדשות או פגיעה בתוכניות מרכזיות של הממשלה.

במקביל, יו"ר בית המחוקקים הרפובליקני, ג'ון ביינר, צפוי לקדם תוכנית אחרת ובה שני שלבים. בשלב הראשון יהיו קיצוצים של טריליון דולר ותקרת החוב תעלה בסכום שיספיק עד סוף 2011 ובשלב השני תקרת החוב תעלה לסכום הדרוש ל-2012 אך לשם כך יידרשו רפורמות במסים, אמרו מקורבים לנושא.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ברק אובמה ציין לאחרונה בפני העיתונאים כי הוא אינו מוכן לקבל הסכם לטווח קצר. "אנחנו הולכים לפתור את הבעיה ואנחנו נעשה זאת לתקופת זמן ארוכה", אמר אובמה.

נזכיר כי במהלך הלילה, בעקבות מחלוקות עמוקות בין הצדדים, במקום עסקת חבילה דו-מפלגתית, בית הנבחרים (בשליטת הרפובליקנים) והסנט (בשליטת הדמוקרטים) החליטו על נתיבים נפרדים.

חוסר הוודאות סביב בעיית החוב האמריקני מטריד את המשקיעים ברחבי העולם וגורר היום את וול סטריט לירידות במדדים המובילים.