לבני: "נתניהו פועל להוריד אוהלים ולא לבנות בתים"

ח"כ יואל חסון: "מדובר על עוד שליפה מהמותן של צעדים נקודתיים שהשפעתם על שוק הדיור תהיה זניחה. אזרחי ישראל מתחילים להבין שנתניהו מוכר להם סיסמאות ריקות מתוכן"

התגובות לתוכניתו של בנימין נתניהו בנוגע לנדל"ן מהיום (ג') לא מאחרות להגיע: ראש האופוזיציה ציפי לבני ציינה כי "נתניהו פועל להוריד אוהלים ולא לבנות בתים. במקום לשנות מדיניות כלכלית ולהתחיל לנהל את הגופים שתחתיו נתניהו מתנער מאחריות, ממשיך לקטר ולהפריח ססמאות שלא יפתרו את הבעיה החברתית ולא מורידות מהנטל של הצעירים ומעמד הביניים בישראל".

לבני הוסיפה כי "נתניהו לא מבין שהבעיה אינה טכנית אלא מהותית - צריך להוריד את הנטל ממעמד הביניים, ולשם כך נדרש שינוי המדיניות הלאומית הכוללת ולא להסתפק בפתרונות שוליים מעין אלו".

ח"כ יואל חסון מקדימה ציין כי "מדובר על עוד שליפה מהמותן של צעדים נקודתיים שהשפעתם על שוק הדיור תהיה זניחה. הדבר מעיד יותר מכל על פאניקה גוברת ועל הלחץ שבו שרוי ראש הממשלה לאור המחאה המתרחבת, הזוכה לתמיכה מקיר לקיר. שוב כשלה מדיניותו הכלכלית של נתניהו, שבמשך שנתיים לא הציג פיתרון לאומי כולל לסוגיית הדיור, אלא רק מילים, כותרות ומריחות. אזרחי ישראל מתחילים להבין שנתניהו מוכר להם סיסמאות ריקות מתוכן, אבל לא עוזר להם להשיג דיור משלהם ולגמור את החודש. אני קורא לציבור לא להפסיק את המחאה ולא לקנות את הבטחות השווא של נתניהו".

עמרם מצנע מסר בתגובה: "שוב קיבלנו מסיבת עיתונאים של הפרשן הלאומי שמסביר לנו שאנחנו נמצאים בתוך הבוץ. מנהיג אמיתי מדבר פחות ועושה יותר. זאת לא תכנית שתוציא את העם מהבוץ".

ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "הניסיון של נתניהו לקשר בין בעלות המדינה על הקרקע לבין מצוקת הדיור או קשיים בשיווק, הוא הונאה מוחלטת של הציבור וניסיון ציני לרתום מחאה מוצדקת לטובת העצמתה של שיטה כלכלית הרסנית שריסקה את מעמד הביניים".

לדבריה, "נסיגתה של הממשלה מאחריותה לדיור והפקרתו לכוחות השוק בלא רסן ובלא רגולציה, היא שריכזה דירות בידי מעטים ואינה מונעת את המשך התופעה. נתניהו אינו מציע שום תרופה אלא עוד מאותה מחלה, ומתוכניתו עולה כי לכך תתווסף הפקרות תכנונית מוחלטת.

ח״כ שאול מופז הגיב גם הוא לתוכנית נתניהו ואמר כי "מדובר בביביבלוף. ראש הממשלה שוב מדבר. משילות זו לא תחרות של מספרי סיפורים. נתניהו ממשיך במדיניות ההישרדות הפוליטית שלו. שוב הוא מגיב באיחור לאירועים ולא יוזם בזמן. תכנית הנדל"ן שהציג היום היא טלאי נוסף במדיניות הטלאים והכסת"ח של ממשלתו".

תוכנית החירום של נתניהו
 תוכנית החירום של נתניהו