המפגינים והסטודנטים: "נמשיך במאבק בכל הכוח!"

(עדכון) - הסטודנטים על תוכנית נתניהו: "רה"מ מנסה לשחד את הסטודנטים; לא נתקע סכין בגב של אף אחד. נחסום כבישים, נשבש אתרי בנייה - לא נפסיק!"

התאחדות הסטודנטים ממשיכה במאבק להוזלת מחירי הדיור חרף הצעדים עליהם הכריז היום (ג') רה"מ בנימין נתניהו, המכוונים בעיקר לציבור הסטודנטים. זאת, ברקע לגינויים של מארגני מחאת האוהלים אשר טענו כי נתניהו מנסה לפלג בינם לבין התאחדות הסטודנטים כדי למסמס את המאבק החברתי.

"אנחנו ממשיכים במאבק, הסטודנטים הם חלק ממאבק חברתי רחב על הדיור בישראל", נמסר בהודעת התאחדות הסטודנטים. "ראש הממשלה מציע לסטודנטים חבילת הטבות חסרת תקדים ויש לברך על כך; יחד עם זאת, הסטודנטים נאבקים עבור כלל החברה בישראל ולא רק עבור עצמם".

לאחר ההכרזה על תוכנית נתניהו והתגובה החריפה מצד מפגיני האוהלים בת"א, כינסה התאחדות הסטודנטים מסיבת עיתונאים, אותה העביר אתר "גלובס" בשידור חי, והכריזו על המשך המאבק.

"המחאה הזו גדולה מאיתנו"

כשהם מצולמים על רקע שלטים עם הכיתוב "נלחמים על הבית", וזוכים לצפירות הזדהות מצד כלי הרכב החולפים ברחוב רוטשילד בת"א, החלה הנהגת הסטודנטים את מסיבת העיתונאים. איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, פתח ואמר כי "הקשבתי לכל הדברים הטובים שאמר נתניהו וגם לדברים שהיו חסרים בתוכניתו. לפני 10 ימים הצטרפה התאחדות הסטודנטים למאבק החשוב הזה על הדיור - המאבק הכי חברתי שהיה כאן בשנים האחרונות. כל זה נובע ממקום מאוד אמיתי, אותנטי, מאבק שצמח מן העם".

שמולי פירט את 3 הדרישות המרכזיות של הסטודנטים: דיור בר השגה בחקיקה, קידום שכירות ארוכת טווח על ידי הממשלה והרחבת הפתרון של מעונות הסטודנטים, בעיקר בפריפריה, במקום "המבנים המתקלפים שמשרתים היום רק 5% מהסטודנטים", כדבריו.

"המחאה הזו גדולה מאיתנו הסטודנטים", הוסיף שמולי. "גל עליות המחירים בשנה האחרונה פוגעים בסטודנטים. כשמחירי החלב עולים - סטודנט משלם על זה; כשמחירי התחבורה עולים - סטודנט משלם על זה. אני משתדל להיות ישר ואני אומר שהחבילה שהוצעה על-ידי רה"מ לסטודנטים בישראל היא הישג חסר תקדים. היסטורית. אני לא זוכר מתי הממשלה הציעה כזו חבילה לסטודנטים. לכן צריך לומר מילה טובה שמצוקת הסטודנטים לא נעלמת מעיניו של רה"מ. אבל, אני מסתכל כל הזמן ימינה ושמאלה ואני לא נמצא לבד במאבק הזה. כשאני מוחה ברחובות יש מימיני ומשמאלי אנשים שאינם סטודנטים. נשארים מאחורינו אנשים שהם לא מספיק חזקים לבוא ולמחות יחד איתנו. אני מרגיש שקבלה מוחלטת של החבילה שהוצעה ע"י רה"מ ונטישת המערכה על הדיור בישראל תהיה מעשה לא אחראי ולא מוסרי".

שמולי הדגיש כי הסטודנטים ימשיכו במאבק על שתושג "מטרה מרכזית והיא דיור בר-השגה". רן לבנה, יו"ר התאחדות הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, טען כי העובדה שתוכנית נתניהו מתמקדת אך ורק בסטודנטים מראה ש"רה"מ מנסה לתת שוחד לסטודנטים. אנחנו לא מוכנים ל'הפרד ומשול'. לא נתקע סכין בגב של אף אחד. הסטודנטים ממשיכים בכל הכוח במאבק הזה. נחסום כבישים, נשבש אתרי בנייה - לא נפסיק!".

מפגיני האוהלים אמרו "לא" לנתניהו

מוקדם יותר היום הגיבו מארגני מחאת האוהלים ברחוב רוטשילד בת"א לתוכנית נתניהו, ואמרו כי ימשיכו במאבק. "נתניהו שכח שלא נולדנו אתמול, תוכניותיו הן הונאה והמשך של מדיניות צינית, וכעת הוא מחריף אותה ומשקר לעם כשהוא מציג אותה כפיתרון. אנחנו דוחים את ההצעות של נתניהו ושריו ונמשיך במאבק", אמרה דפני ליף, יוזמת מחאת האוהלים.

נתניהו הציג היום תוכנית מיוחדת שנועדה לשכך את הזעם הציבורי סביב בועת הנדל"ן; בין היתר, הממשלה תבנה 10,000 דירות לסטודנטים, תרחיב את מכרזי "המחיר למשתכן" של משרד השיכון, תעודד בניית דירות להשכרה ותעניק לסטודנטים הנחה של 50% בתחבורה ציבורית למשך שנה. (לסיפור המלא - לחצו כאן)