השימוש באינטרנט הסלולרי זינק ב-77% במחצית הראשונה

מדוח MobileTrends של חברת אלוט תקשורת עולה כי את עיקר הזינוק (101%) רשם תחום האפליקציות לשיחות מבוססות אינטרנט סלולרי (VoIP) ותחום האפליקציות להודעות מיידיות

הסמארטפונים הפכו בשנה האחרונה לחלק בלתי נפרד מחייהם של מיליוני משתמשים בעולם. מה שבעבר היה מנת חלקם של מאמצים ראשוניים, חובבי טכנולוגיה ואנשי עסקים, הפך - לאור הורדת מחירים ומבצעים אטרקטיביים - להיות נחלת הכלל.

החדירה של הסמארטפונים הביאה גם לזינוק משמעותי בשימוש באינטרנט הסלולרי, לאור הנגישות הרבה דרך מכשירים אלה.

מדוח MobileTrends של חברת אלוט תקשורת הישראלית, ספקית פתרונות אופטימיזציה בעבור מפעילי תקשורת סלולרית בעולם, עולה כי במחצית הראשונה של 2011 התרחש גידול של 77% בשימוש ברוחב הפס הסלולרי בהשוואה למחצית השנייה של 2010. הדוח מסתמך על ניתוח פעילות של 250 מיליון משתמשים של מפעילות הסלולר שאיתן עובדת אלוט.

מהדוח עולה כי את עיקר הזינוק (101%) רשם תחום האפליקציות לשיחות מבוססות אינטרנט סלולרי (VoIP) ואפליקציות להודעות מיידיות - אף שהן מהוות רק 4% מהשימוש באינטרנט הסלולרי במחצית הראשונה של 2011.

שני תחומים אלה מסייעים למשתמשים לחסוך כסף על ביצוע שיחות קוליות ושליחת הודעות סמס באמצעות אפליקציות ייעודיות שמבצעות פעולות דומות באמצעות שימוש בתשתית האינטרנט הסלולרי שבמכשיר.

הדוח מראה כי האפליקציה הפופולרית ביותר לניהול שיחות VoIP בסלולרי היא סקייפ (עם 82% מהשוק). עם זאת, הפופולריות של אפליקציות אלטרנטיביות כמו Viber, WhatsApp, ooVoo, Tango ו-KakaoTalk הובילה לירידה קלה בנתח השוק של סקייפ מאז המחצית השנייה של 2010. האפליקציה המובילה בתחום ההודעות המיידיות היא יאהו מסנג'ר (29%).

"אפליקציות חיצוניות שעושות שימוש ברשת האינטרנט ממשיכות להעביר את הכוח מחברות הסלולר אל ספקיות התוכן והאפליקציות", אומר נשיא ומנכ"ל אלוט תקשורת, רמי הדר. "הדבר מציב אתגר מהותי בפני חברות הסלולר".

הדוח מראה עוד כי תחום הווידיאו ממשיך להוביל מבחינת השימוש באינטרנט הסלולרי עם 39% מהשוק.

גם תחום הרשתות החברתיות נהנה במחצית הראשונה מזינוק מרשים. טוויטר הובילה את העלייה עם גידול של 297%, בעוד שפייסבוק עלתה ב-166%. אתר שיתוף קובצי הווידיאו יו-טיוב נהנה מזינוק של כ-150%, וכעת האתר אחראי על 22% מהשימוש באינטרנט הסלולרי - לעומת 17% במחצית השנייה של 2010. בידי יו-טיוב נתח של 52% מכלל שירותי הווידיאו סטרימינג בסלולרי במחצית הראשונה של השנה.

הגידול בגלישה סלולרית לרשתות חברתיות
 הגידול בגלישה סלולרית לרשתות חברתיות

השימושים באינטרנט הסלולרי
 השימושים באינטרנט הסלולרי