נתי שוברט מועמד ליו"ר ועדת מכרזים לדור רביעי

שוברט, סמנכ"ל ספקטרום במשרד התקשורת, מסתמן כמועמד לראשות הועדה לתדרי הדור הרביעי, ה-LTE ■ מועמד נוסף הוא אסף כהן ■ במכרז יהיה מחיר מינימום גבוה, ולא יהיה מצב שבו התדרים יינתנו כמכרז על ערבות

נתי שוברט, סמנכ"ל ספקטרום במשרד התקשורת, מסתמן כמועמד לתפקיד יו"ר ועדת המכרזים לתדרי הדור הרביעי, ה-LTE. מועמד נוסף הוא אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה שעומד בראש ועדת המכרזים לתדרי דור 3. כשהוצע לו התפקיד, אמר שברצונו לסיים קודם את המכרזים של הוועדה הנוכחית.

בכל מקרה, שר התקשורת משה כחלון יידרש לנושא בקרוב, כיוון שע"פ הלו"ז המוסכם, המכרז אמור לצאת בתחילת השנה הבאה. ועדת המכרזים שתקום, תעסוק בהקצאת תדרים לדור ה-4 בתחומים 2.5 ג'יגה הרץ ו-1.8 ג'יגה הרץ. בניגוד למכרז הנוכחי, שבו בוצעה התמחרות של 4 קבוצות על הצגת הערבות הגבוהה, הרי שבמכרז החדש יהיה מחיר מינימום גבוה, משום שהמדינה מחויבת להחזיר לצה"ל את עלות הפינוי לתדרים שהוא מפנה לטובת המכרז.

בכל מקרה לא יהיה מצב שבו התדרים יינתנו כמכרז על ערבות, אלא המדינה תצטרך לקבל כסף בתמורה לפינוי שיועבר למשרד הביטחון. מבחינת מירס וגולן טלקום, העיתוי גרוע כי הן מקבלות תדרים לדור 3, ובזמן שהן יהיו בשלב הקמת הרשת שלהן, יידרשו להתמודד במכרז חדש על תדרי LTE. במשרד התקשורת ובאוצר החליטו שלא לעכב את המכרז משום שישראל כבר נמצאת בפיגור משמעותי בנושא הדור הרביעי.