רשות החשמל דחתה ההסדרה למתקני PV גדולים

נציג משרד התשתיות במליאת רשות החשמל, דורון אהרון, תמך בדחיית ההסדרה בניגוד לעמדתו של שר התשתיות לנדאו ■ במליאה כן אושרה ההסדרה למתקני ייצור חשמל מביו-גז

נציג משרד התשתיות הלאומיות במליאת רשות החשמל דורון אהרון תמך אתמול בדחיית אישור ההסדרה למערכות סולאריות פוטו-וולטאיות בניגוד לעמדתו המוצהרת של שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו. בישיבת המליאה אתמול אושרה ההסדרה למתקני ייצור חשמל מביו-גז, אך הסדרת מתקני PV גדולים נדחתה למועד אחר.

הצבעה של נציג משרד ברשות החשמל בניגוד לעמדת השר הממונה עליו נחשבת לאירוע נדיר ביותר, עם כי מדובר בצעד לגיטימי, כיון שחובתו העליונה של הנציג היא לרשות שבה הוא חבר מליאה או דירקטוריון.

אהרון נחשב לסמן הקיצוני במליאת רשות החשמל בכל הקשור למתקני PV גדולים, שוב בניגוד לעמדתו של לנדאו. אהרון תומך בהורדת התעריפים שיקבלו בעלי המתקנים הגדולים למרות שהמכסה כבר אושרה בינואר האחרון, לפני שהוקפאה לבקשת האוצר. נכון להיום מדובר בתעריפים שבין 98 אגורות לקוט"ש למתקנים בהספק הנמוך מ-60 מגוואט ל-107 אגורות לקוט"ש למתקנים בעלי הספק הגבוה מ-60 מגוואט.

לפי הערכות צפויה מליאת רשות החשמל להכריע בנושא ההסדרה עד לסוף החודש הבא. כעת נראה כי המליאה נוטה לאמץ הצעה שלפיה יואשרו התעריפים המוצעים אך ייקבע מנגנון עדכון שיביא להפחתה הדרגתית של התעריפים על פני השנים. יזמי המתקנים הגדולים טוענים כי שינויי העמדה הבלתי פוסקים של הרגולטור בנוגע להסדרה כבר גרמו נזק רב לענף.