עיני למפגיני האוהלים: "נשתף עמכם פעולה"

(עדכון) - עופר עיני נפגש בצהרים בלשכתו עם מארגני מחאת האוהלים וסיכם על שת"פ מלא עימם מול הממשלה ■ עיני: "הממשלה התאהבה במסים שלה - לאנשים אין יותר תקווה" ■ "זוג שמרוויח 14-15 אלף שקל לא גומר את החודש"

מחאת האוהלים כנגד מחירי הדיור מתעצמת: יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נפגש בצהרים בלשכתו עם מארגני מחאת האוהלים. בפגישה נטלו חלק יוזמי המחאה: סתיו שפיר, דפני ליף ויגאל רמבם. עוד השתתפו: ראשי התאחדות הסטודנטים בראשות איציק שמולי וכן ראשי תנועת "דרור ישראל", וארגונים חברתיים נוספים.

בתום הישיבה סוכם כי ההסתדרות תשתף פעולה באופן מלא עם מארגני המחאה בכל הנוגע לדרישות ולדרכי הפעולה מול הממשלה.

עיני כינס היום מסיבת עיתונאים מיוחדת בת"א, בה הודיע כי ביום א' תצטרף ההסתדרות למאבק החברתי. עיני תקף בחריפות את מדיניות הגבייה העודפת של המסים העקיפים ע"י הממשלה. מוקדם יותר היום הודיעו הרשויות המקומיות הודיעו גם כן על הצטרפות למאבק, החל מ-1 באוגוסט.

יו"ר ההסתדרות עיני אמר היום: "המדינה עברה ממדיניות של אחריות לאזרחיה לשוק קפיטליסטי. רצו ליצור שוק חופשי, אבל זה אומר יותר ויותר נטל על האזרחים. פעם היה כאן מעמד ביניים, אבל היום הוא הולך ונגמר. בני זוג שעובדים היום ומרוויחים יחד 14-15 אלף שקל נטו בחודש - לא גומרים את החודש. לאנשים אין תקווה ולמי שאין תקווה מרגיש שאין לו מה להפסיד".

עיני עקץ את רה"מ ואת תוכנית הדיור שהציג אתמול, ואמר: "אנשים רוצים פתרונות, לא שליפות מהשרוול אלא פתרונות אמיתיים". הוא התייחס לביקורת שנמתחה עליו בתקשורת על השתיקה הרועמת שלו אל מול מחאת האוהלים, ואמר: "נפגשתי כמה פעמים עם שר האוצר בחודש האחרון, עוד לפני שהחלה המחאה. לצערי, לא הגענו להסכמות".

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "המחאה תלך ותגבר. פתרון אמיתי הוא להחזיר את המדינה לעם. הבעיה היא שכל המחירים עולים - ולא רק הדיור. פעם היית נכנס לסופר ומשלם 700 שקל על עגלה מלאה, והיום זה כפול. הממשלה הגדילה את המסים העקיפים במיליארדים ומי הנהנה העיקרי מעליית המחירים? הממשלה! בשנה הקודמת היו 15 מיליארד שקל של עודף גביית מסים. זה נלקח בלי לתכנן שזה יבוא. כל הזמן אומרים לנו שחשוב להקטין את החוב הלאומי, אבל יש גם חוב לאזרחים".

עיני העריך כי השנה צפוי עודף של יותר מ-10 מיליארד שקל מגביית מסים. "לוקחים מהאזרחים ומכבידים עליהם", הוא אמר. "אפשר לטפל בזה ע"י שינוי המדיניות. אם הממשלה רוצה - יש פתרונות; אם לא - יהיו רק פתרונות נקודתיים. אני לא מוכן שיקרה לדור שלנו מה שקרה להורים שלנו; לא רוצה דיור בר השגה בבלוקים וליצור את הסלאמס בחזרה".

הוא הציע להקים רשות לדיור שתקבע מי זכאי לדיור בר השגה ותפעל לבניית דירות להשכרה לאותה אוכלוסייה, כך שהממשלה תפקח על בניית הדירות לזכאים ולא הקבלנים.

עיני טען כי יש להסתדרות פתרונות, אבל לדבריו "הממשלה התאהבה במסים שלה. כשאתה מקבל הרבה כסף - למה להתחיל לוותר? הבעיה היא שהם התאהבו בכסף העודף". עיני הודה כי אינו יכול להיאבק לבד, וקרא לכל הגורמים המפגינים להתאחד: "על כל הגורמים להתאחד ולומר לממשלה: תחזירו את המדינה לעם!".

מיד לאחר הקריאות, שלף עיני את ה"מקל" ואיים: "אם עד מוצאי שבת נתניהו לא ייענה לקריאתי ויקרא לדיון דחוף את כל הגורמים המפגינים, החל מיום ראשון ההסתדרות תצטרף למאבק בכל האמצעים העומדים לרשותה - ויש לה! אני מצפה מראש הממשלה לגלות אחריות ולהרים את הכפפה".