מסר הרגעה מטבע: תעמוד בתחזית הרווח לשנת 2011

(עדכון) - החברה חזרה על תחזית הרווח בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים: רווח כולל של 4.39-4.66 מיליארד דולר ■ הרבעון הרביעי צפוי להיות החזק ביותר

טבע תעמוד בתחזית הרווח לשנת 2011 - כך עדכנה היום (ד') החברה בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים. מנהלי החברה הודיעו כי שינוי בתחזית הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) שיגיע השנה ל-4.9-5.2 דולר, כלומר רווח כולל של 4.39-4.66 מיליארד דולר. התחזית כבר כוללת את חברת Taiyo היפנית שנרכשה באחרונה אך עדיין לא את ספלון.

למרות שרכישת Taiyo צפויה להשפיע מעט לרעה על הרווח הנקי, טבע אינה משנה את התחזית, אך יש לזכור שגם מספר המניות מצטמצם לאור הרכישה העצמית שטבע מבצעת, מה שמשפיע על הרווח למניה. ברבעון השלישי של השנה טבע תרוויח כ-1.22 דולר למניה, נמוך מהותית מתחזיות האנליסטים ל-1.35 דולר למניה, כך שהרבעון הרביעי יהיה החזק ביותר.

טבע דיווחה הבוקר כי מכירותיה ברבעון השני של 2011 הסתכמו בכ-4.2 מיליארד דולר, צמיחה של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. טבע מנוהלת על ידי שלמה ינאי. בשורה התחתונה דיווחה טבע על רווח נקי של 984 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה ל-981 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לאחר פרסום התוצאות הבוקר כינסה הנהלת החברה מפגש עם עיתונאים. ינאי אמר כי "הפעילויות ארוכות הטווח שלנו בלטו ברבעון הזה - רכישות חדשות, פתיחת מרכז לוגיסטי חדש בעל חשיבות גדולה לטבע, והעמקת הייצור בישראל. תזרים המזומנים שלנו הוא אחד הדברים החזקים שלנו שמעיד גם על האיתנות הפיננסית של טבע. זה מאפשר לנו מרחב פעולה במסגרת הפעילות השוטפת והיזומה".

לדבריו, שתי המחציות של שנת 2011 שונות זו מזו. במחצית הראשונה היו פחות השקות חדשות, והמחצית השנייה היא חזקה יותר בתחום זה ובתחומים נוספים.

ינאי הוסיף, כי "הירידה במכירות הגנריות בארה"ב בולטת מאוד ברבעון הזה - והיא נבעה בעיקר מירידה בהשקות החדשות, ותקלות מסוימות במערכת האספקה. אנחנו משקיעים הרבה ונמשיך להשקיע בבקרת איכות בטבע. אחרי זאת, נחזור לקצב פעילות טוב ושגרתי בארה"ב".

"המכירות שלנו מחוץ לארה"ב מעידות על הגיוון הרב שיש לנו ועל היכולת לכפר על חולשה זמנית בסקטור מסוים. לגבי הקופקסון, אני רוצה לומר כי הצמיחה שלו (24% ברבעון) מביאה אותנו לחזור על התחזיות שלנו למוצר הדגל בעתיד. המכירות של הקופקסון צמחו ב-7% בארה"ב וב-9% מחוץ לארה"ב וגם הפגיעה מכניסת מוצרים מתחרים לקופקסון היא מינורית לטבע".

ינאי הוסיף גם כי "העתיד מושפע גם כמובן מצנרת המוצרים שלנו. רכשנו את ספלון בין השאר כדי להוריד את התלות שלנו במוצר מסוים - זה מאפשר לנו גיוון והרחבה". לדבריו, "בקרוב נקבל את התוצאות של הניסוי השני שלב III בלינקווינימוד. אני סבור שבידנו מוצר חשוב נוסף בתחום הטרשת הנפוצה".

"המו"פ בישראל ימשיך להתרחב"

בנוגע לרכישת חברת TAIYO היפנית אמר ינאי כי "הרכישה תאפשר לנו להגיע להיקף פעילות של מיליארד דולר ביפן בשנים הקרובות".

ינאי אמר לסיכום דבריו, כי "הרחבת מנועי צמיחה, גיוון גיאוגרפי וגיוון במוצרים, ייתנו לנו את היכולת להמשיך את הצמיחה ולהיות מאוזנים עסקית להתמודד עם כל האתגרים שלפנינו, ונכון להיום אנחנו בהחלט נמצאים בתוואי תוכנית החומש שלנו".

בשלב השאלות, ינאי התייחס לאפשרות של העברת פעילות לחו"ל, ואמר כי "המו"פ בישראל ימשיך להתרחב, אין לנו כוונה להעביר אותו לחו"ל, גם לא אחרי הרכישה של ספלון. לראיה, לאחרונה פתחנו מרכז מו"פ חדש בכפר סבא. כל שנה טבע מוסיפה עד 500 אנשים לפעילות שלה בישראל, הוספנו 4,000 עובדים ב-10 שנים וזה מעיד על היחס שלנו לפעילות בישראל, וכך גם בעתיד".

"אני רואה אופק חיובי לפעילות בישראל - יש פה מדע נפלא, וכל פרויקט שיתחיל כאן - הוא גם ימשיך כאן. כל זאת מבלי למנוע את האפשרות להעביר פרויקטים לחו"ל אם דברים לא מצליחים כאן - זה טבעי. כל עוד אנחנו נשענים על המדע בישראל, יהיה גידול בפעילות המסחרית כאן. אנחנו משקיעים בישראל 2 מיליארד שקל לפעילות מחקרית בישראל בכל שנה".

ינאי התייחס לפשרות המשפטיות שהגיעה טבע לאחרונה עם חברות ומוצרים מתחרים, ואמר כי לא מדובר בשינוי מדיניות. "כל השקה מורכבת מאוד והתיאבון שלנו בתחום זה נשאר. זה מהלך נכון להקטין את החשיפה והסיכון בתחום ולכן הגענו לפשרות משפטיות".

באשר לחולשה ברבעון השני במכירות של טבע בארה"ב, מנכ"ל טבע אמריקה התייחס ואמר כי "למרות הירידה במכירות ברבעון, ההזדמנויות בארה"ב עדיין קיימות ופוטנציאל הצמיחה שם עדיין גדול והוא ממשיך להתרחב. השוק הגנרי האמריקני הוא חזק".

המנכ"ל ינאי התייחס בסיכום מסיבת העיתונאים למחצית השנייה של 2011, ואמר כי "המחצית השנייה כאמור תהיה יותר חזקה מהראשונה בשל השקות חדשות צפויות ופעילויות אחרות, ואנחנו נעמוד בתחזיות ההכנסות והרווח שלנו מתחילת השנה".