D&B: "הצמיחה בסין תרד ל-8.5% בשנת 2011"

זאת לעומת צמיחה של 10.3% בשנת 2010 ■ "סין אינה מסוגלת לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה כפי שעשתה בשנים 2008-2009"

"הצמיחה בסין תרד בשנת 2011 לקצב של 8.5% לעומת רמה של 10.3% צמיחת תמ"ג בשנת 2010", כך עולה מתחזית הצמיחה של D&B העולמית. חיים כהן, מנכ"ל D&B ישראל, שהציג את התחזית לגבי סין בוועידה השנתית הראשונה לעסקים עם סין, אמר כי הצעדים המוניטאריים, בהם נוקט הממשל הסיני במטרה להקטין את הגידול באשראי ולצנן את שוק הנדל"ן צפויים להוריד את רמת הנזילות בעסקים הקטנים ולהגדיל את הסיכון בפעילותן. בנוסף צופה כהן אפסייד בטווח הבינוני והארוך עם כניסת תוכנית החומש החדשה לתוקף.

ב-D&B מזכירים כי לצד ההידוק המוניטרי להקטנת האשראי וצינון הנדל"ן, מתמודדת כלכלת סין עם עלייה חדה בשיעור האינפלציה במדינה המשקפת עלייה של כ-11.7% מאז מאי 2011, במחירי המזון, כתוצאה מבצורת במחוזות מפתח במדינה, ומאידך הידוק במחירי האנרגיה בשווקים. צפי האינפלציה לשנת 2011 הוא 5.6% מול 3.2% בשנת 2010. על פי כלכלני D&B, סין אינה מסוגלת לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה כפי שעשתה בשנים 2008-2009, וזאת בשל האינפלציה הגואה.

כלכלני החברה מזהים בטווח הבינוני והטווח הארוך אפסייד עם כניסתה לתוקף של תוכנית החומש החדשה. כלכלני החברה מסבירים כי מטרת תוכנית החומש החדשה להוביל את הכלכלה המבוססת על יצוא לכלכלה של צריכה מקומית. עד היום העדיפה סין את צד ההיצע עם אשראי, אנרגיה ואדמה זולה.תוכנית החומש אף קוראת להשקעה סינית מאסיבית בשווקים זרים לצורך הפחתת הלחץ מהיואן הסיני. ולעודד חברות סיניות פרטיות להתחרות בשווקים הזרים.

אופק הדירוג של סין הורע

ב-D&B מסבירים כי דירוגה של כלכלת סין - DB3d, משקף יציבות עם סיכון קל, אולם במאי האחרון הורע אופק הדירוג של כלכלת המדינה מ-"יציב" ל-"מדרדר". לאור צפי להאטה ברווחי החברות, קיטון תזרים המזומנים, הרעה במוסר התשלום הנובעים מההידוק המוניטארי שנוקט השלטון ומטרתו להקטין את שיעורי האשראי במדינה, לצד הצורך לרסן את העלייה בשיעור האינפלציה והצעדים לקירור מצבו של שוק הנדל"ן במדינה. על אלו מתווסף צפי למחסור עונתי בלתי נמנע באנרגיה בחודשי הקיץ שיגיע לשיאו ברבעון 3.