גולדמן זאקס מוריד הדירוג של סקטור הבנקים באירופה

בגולדמן זאקס הורידו את דירוג האשראי של הבנקים ביבשת ל"ניטרלי" מ"תשואת יתר" ■ גולדמן: "הדאגות סביב מצב האשראי של הבנקים עתידות להישאר גבוהות בזמן הקרוב"

בית ההשקעות הבינלאומי גולדמן זאקס הוריד היום (ד') את דירוג האשראי של הבנקים באירופה ל"ניטרלי" מ"תשואת יתר".

כלכלני גולדמן מעריכים כי הספקות והחששות מיציבות האשראי הבנקאי באירופה שבו לקדמת הבמה, לאחר הראלי שחל בסקטור הפיננסים באירופה בשבוע החולף והאופטימיות ששררה בשווקים סביב חבילת החילוץ השנייה שגובשה ליוון.

"הדאגות סביב מצב האשראי של הבנקים עתידות להישאר גבוהות בזמן הקרוב, למרות התוצאות היחסית מסבות רצון של מבחני הלחץ לבנקים באירופה", כתבו כלכלני הבנק.

נזכיר כי על פי תוצאות מבחני הלחץ של רשות הבנקים האירופית, אשר פורסמו ב-15 ביולי, עלה כי שמונה בנקים מתוך 91 הבנקים שנבדקו במבחנים - נכשלו במבחני העמידות. בספרד כשלו חמישה בנקים, ביוון כשלו שני בנקים ואילו באוסטריה כשל בנק אחד. זאת, כאשר עוד כ-16 בנקים נוספים עברו בקושי רב את מבחני הלחץ ויאלצו לעמוד בדרישות ההון המחייבות.

ברקע, נציין את מבחני הלחץ שביצעה סוכנות הדירוג S&P לבנקים באירופה בחודש מארס השנה, ממנה עלה כי הבנקים ברחבי היבשת יצטרכו לגייס הון כולל בהיקף של 250 מיליארד אירו כדי שיוכלו לעמוד בתרחיש בו משבר החוב ביבשת מחריף - במקרה כזה, התשואות על האג"ח הממשלתיות יעלו בד בבד עם התרחבות המיתון הכלכלי.