הטיפ היומי: מניית משקאות קלים שיכולה לעלות ב-13%

כלכלני מחלקת המחקר של מריל לינץ' מעניקים למניית קוקה קולה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 78 דולר

חברת קוקה קולה היא היצרנית הגדולה בעולם של משקאות קלים וסירופים, ומחזיקה כ-50% משוק המשקאות המוגזים הקלים בעולם. החברה משווקת מעל 500 מותגי משקאות, רובם מוגזים, אך גם מותגי מים, מיצים, תה וקפה. מעל 70% מרווחיה מגיעים מחוץ לארה"ב, ומותגי המשקאות המובילים שלה הם: קוקה קולה, ספרייט, פאנטה, Minute Maid, Powerade, Dasani ו-.Nestea

החברה הציגה בתוצאות הרבעון השני צמיחה של מעל 10% ברווח הנקי למניה ל-1.17 דולר, סנט אחד מעל הקונצנזוס. הצמיחה בהכנסות הייתה כ-47% (ל-12.7 מיליארד דולר) מהרבעון המקביל והיא נבעה בעיקר מרכישות ומהדולר החלש. אנו מעריכים כי בניכוי אלה הצמיחה בהכנסות הייתה כ-7%, וגם זה נתון בריא המשקף את חוזק בפעילות בשווקים המתעוררים ואת הצמיחה באירופה. שווקים בולטים היו סין (צמיחה של 21%), טורקיה (12%), קוריאה (16%) וגרמניה (7%).

אנו מצפים מקוקה קולה ליהנות מהשיפור בפורטפוליו המוצרים הרחב שלה, מחשיפתה האטרקטיבית לשווקים מתעוררים ומהדולר החלש. מאזן חזק וגמיש צריך לאפשר לה להגדיל החזרים לבעלי המניות, או לספק הזדמנויות רכישה בטווח הארוך.

עם צמיחה של 9% ברווח הנקי למניה עד כה השנה, וכשהתחזית שלנו היא לתמחור מוצרים חזק יותר במחצית הבאה של השנה, אנו מרגישים בטוחים ביכולתה של החברה להציג צמיחה של מעל 11% ברווח הנקי החזוי למניה ב-2011-2012 (3.88 דולר ו-4.32 דולר בהתאמה). אנו מעניקים לקוקה קולה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 78 דולר, הגבוה בכ-13% ממחיר המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'